Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.07.2014 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Mlody951

    Serwer AiO - Ma sens?

    Nie obraź się ale Ty masz tyle tych pomysłów a nic z tego nie wychodzi, nawet nie wiesz jak łatwo można ściągnąć graczy na serwer.
  2. 1 punkt
    (◕‿◕)

    Od Zera do PawnMastera

    Hej, zbliżają się wakacje, stary Od Zera do PawnMaster nie doznał swojego końca, gdyż było tam za dużo błędów składniowych, miejscami sam nie potrafiłem czegoś zrobić więc wklejałem z innych poradników, na szczęście są osoby które i tak na nim skorzystały. Jako iż mamy blisko wakacje, postanowiłem co tydzień dawać od nowa "Od Zera do PawnMastera", przejrzałem błędy które tam popełniłem i pragnę was poinformować, że w tej odnowionej wersji nie będzie na nich miejsca, ponadto pragnę was poinformować, że teraz każdy może pisać "Od Zera do PawnMastera", gdy skończę opisywać PAWN i technologie MySQL/SQLite zostanie w końcu kilka rzeczy nie omówionych, może jakaś biblioteczka nie opisana przez mnie? Może jakiś plugin? Kto wie, osoby zainteresowane po ukończeniu pisaniu przez mnie (czyli wydania ostatniej części) mogą napisać do mnie na PW, pisząc na jaki temat chcą napisać, a potem wstawiają go tutaj. Tak więc wszystkie poradniki będą zamieszczane tutaj, zabrania się ich kopiowania bez zgody autora danej części. Taki tekst oznacza nowy poddział Taki oznacza nową część poradnika Różnej maści kody Od Zera do PawnMastera - Podstawy podstaw Nie przedłużając ani chwili dłużej, pobierzemy PAWNO, ale zanim to zrobimy musimy powiedzieć, co to, tak naprawdę jest. Zakładam z góry, że nikt z was nigdy nie miał styczności z programowaniem, więc nie ma bladego pojęcia co to IDE. Większość z was powiedziałaby, że PAWNO to edytor skryptów do SA-MP'a, ale czy edytor skryptów to nie jest też edytor tekstu? Jakby tak się zastanowić to tak jest, IDE to środowisko programisty, czyli edytor kodu wzbogacony o różne duperele, na przykład o kolorowanie składni. Dużo nowych pojęć na początek, bo co to składnia? Składnia to... póki co zostańmy przy tym, że składnia to tekst. Można by powiedzieć, że IDE to może być notatnik, ale jakoś dziwnie pisze się skrypty do gry w notatniku prawda? I czegoś mu brak, otóż IDE, czyli edytor kodu, musi coś z tym kodem zrobić, przetworzyć go tak, żeby komputer go zrozumiał i wyświetlił to co chcemy, a jak to się dzieje, że zwykły edytor tekstu może czynić takie cuda? Ba, nie może, pomaga mu w tym kompilator, w PAWNO zwie się on PawnCC, jest taki plik w folderze z naszym IDE, z rozszerzeniem (dla Windowsa) DLL. Czyli Ty, jako programista-amator piszesz tekst, czyli kod, wciskasz F5, uruchamia się kompilator i kompiluje twój kod, czyli przetwarza tekst na język zrozumiały dla komputera i tak powstaje nasz plik z rozszerzeniem AMX, taki plik możemy śmiało wpakować do odpowiedniego folderu i cieszyć się grą. Proste, prawda? Niestety rzeczywistość jest ponura, bowiem kompilator zawsze gdy coś zepsujemy "wrzuca swoje trzy grosze" i wyrzuca nam przykre informacje o tym, że popełniliśmy w tej linijce i tej, taki i taki błąd. Druga przykra informacja, kompilator czasem się pomyli z numerami linijek gdzie coś sknociliśmy i wprowadza nas w błąd, dlatego nie należy szukać błędu w linijkach gdzie nam mówi kompilator, a kilka linijek wyżej, niżej. Skoro już wiemy co to IDE, co robi dla nas kompilator, co to kompilacja możemy pobrać twoje (może) pierwsze IDE i cieszyć się tymi wszystkimi kontrolerkami, które w rzeczywistości nam się nie przydają Wiele osób uważa, że Notepad++ odpowiednio skonfigurowany jest lepszy od PAWNO, nie podważam ich zdania, może mają nawet trochę racji, ponieważ PAWNO jest stare i w tym czasie wyszło dużo innych IDE które też przetworzą nasz kod do pliku AMX, ja jednak zostaję przy starym PAWNO. Ciągle pisze o tym PAWNO, a nawet nie powiedziałem skąd je wyczarować, prawda? Wystarczy pobrać paczkę z serwerem ze strony SA-MP'a http://www.sa-mp.com/download.php mamy tam paczkę z serwerem dla Linuxa jak i dla Windowsa. Pobierz, wypakuj i twoja przygoda się zaczyna Struktura Gdy wypakowałeś paczkę z serwerem zapewne zauważyłeś kilka folderów i plików, a mianowicie filterscripts, gamemodes, include, npcmodes, pawno, plugins, scriptfiles, announce, samp-license, samp-npc, samp-server, server, server-readme. Ja omówię najważniejsze Nas głównie interesuje folder pawno, jednak, żebyś wiedział co zrobić ze swoim plikiem AMX musisz skonfigurować swój serwer, a żeby to uczynić warto poznać strukturę folderów, żeby wiedzieć co z tym plikiem uczynić. Zaczniemy od filterscripts, do tego folderu należy wrzucać wszystkie skrypty tzw. FS'y Drugim folderem jest gamemodes, wrzucamy do niego wszystkie mapy tzw. GM'y Potem mamy folder include, jest on tym samym czym folder include w Pawno, tyle, że zawiera biblioteki dla serwera, ale w głębi duszy nie potrzebujemy go, zostawiamy go z tym czym jest W npcmodes wrzucamy skrypty botów, będzie o tym poddział gdy zajmiemy się poznawaniem funkcji botów Folder pawno zawiera nasze IDE i biblioteki do niego w folderze include Plugins to nic innego jak pluginy z których musi korzystać nasz serwer, aby odpalić naszego FS'a/GM'a Potem mamy scriptfiles, na tym folderze operujemy, gdy np chcemy stworzyć nowy plik, wszystkie czynności które wykona nasz FS/GM wpływające na komputer, tj. mam tu namyśli takie jak zapisanie pliku (bo głównie tylko to się robi ), jest on taką "bazą danych" w folderze, dla naszego FS'a/GM'a Potem mamy samp-npc, dzięki temu plikowi włączamy naszych NPC, czyli botów, ale najpierw trzeba jakiegoś zrobić samp-server uruchamia nasz serwer na podstawie konfiguracji server.cfg Otóż, wspomniałem o konfiguracji serwera, może od tego zaczniemy? Otwórz plik server.cfg, twoim oczom ukaże się coś takiego Pełno opcji, omówię te, które powinny się interesować Zaczniemy od lanmode, 0 - LAN wyłączony, 1 - włączony, tj. czy chcemy aby nasz serwer działał tylko w sieci LAN Potem mamy rcon_password, jest to hasło RCON do administratora RCON, logujemy się do niego hasłem podanym tutaj, komendą /rcon login hasło, proszę nie zmieniaj go na razie, uczynimy to zaraz maxplayers to ilość slotów, my ustawimy Sobie 100 port to port, dla przykładu gdy mamy adres ip 127.0.0.1:7777 to "7777" to port, a 127.0.0.1 to adres ip serwera hostname to nazwa naszego serwera, nazwijmy swój serwer "Mój pierwszy serwer" gamemode tutaj wpiszemy nazwę swojego GMa, zostańmy przy grandlarc, a co to ta jedynka? To czas po którym GM ma się zmienić, skoro jednak jest jeden GM, zostajemy przy 1 filterscripts to FS'y które ładujemy na serwer, usuńmy wszystkie weburl to link do naszej strony www stream_rate, stream_distance, incar_rate, weapon_rate, onfoot_rate, nie interesuje nas, służą one do określania czasu po jakim ma dojść do zaktualizowania paru dupereli, odsyłam do >> http://wiki.sa-mp.com/wiki/Server.cfg maxnpc maksymalna ilość NPC na serwerze logtimeformat to format czasu w konsoli serwera Zapisujemy swój plik i włączamy serwer, a tu... Nic się nie dzieje! Otwórzmy teraz nowy plik, który pojawił się po włączeniu serwera, mianowicie server_log W pliku server_log zapisują się logi z naszego serwera, po jego wyłączeniu, możemy z niego sporo wyciągnąć, my jednak dowiemy się, dlaczego nasz serwer nie działa Widzimy w jakiej wersji nasz serwer będzie działał, jest to "0.3z" i jakie skrypty zostały wczytane (w naszym przypadku, żaden), jakie pluginy zostały wczytane (u nas żaden) i błąd. Informuje nas, że nie zmieniliśmy hasła RCON, otwórz znów plik server.cfg i zmień swoje hasło RCON, ja ustawiam Sobie na "haslo" Ciach, w konsoli pojawia się trochę nowego tekstu Każde takie Informuje nas ile pojazdów zostało załadowanych i gdzie, ale skąd są one wczytywane? A no z scriptfiles, jak mówiłem, jest to taka "baza danych" w folderze. Przyjrzyjmy się temu bliżej, otwórz folder scriptfiles, a następnie vehicles. Twoim oczom ukaże się parę plików, otwórzmy "trains". Zauważysz różne cyferki, są to różne dane dot. pojawiania pojazdów, akurat w "trains" pojawiamy pociągi, po znaku ";" mamy komentarz "LV passenger", programiści zostawili nam informacje, pociąg pojawi się w LV. Serwer Ostatnią rzeczą jaką dziś zrobimy jest sprawdzenie czy wszystko działa, odpal swój serwer, plik od SA-MP'a, "Add Server" i wpisz "localhost" Dołącz teraz do gry Trafisz do "wybieralki", gdzie możesz wybrać miejsce spawnu, a potem wybierzesz skin i pojawisz się w mieście które wybrałeś Możesz teraz spojrzeć na konsolę, ujrzysz tam informacje o tym, że gracz z takim i takim adresem IP dołączył do gry Zaloguj się teraz na administratora RCON, czyli głównego administratora, logujesz się przy pomocy komendy U mnie jest to Moje gratulacje, masz właśnie administratora RCON, co prawda, dla bezpieczeństwa nie używa się już administratora RCON z komendy /rcon login, ale to Twój domowy, pierwszy serwer, więc nie masz o co się martwić W konsoli ujrzysz informację, że gracz o takim ID, takim nickiem zalogował się na RCON'a Mowa, że RCON to główny administrator, ale kim byłby główny administrator bez żadnych możliwości? Użyj teraz /rcon cmdlist, twoim oczom ukaże się długa lista komend, przescrolluj na początek listy Nie zagłębiam się w tą listę, ponieważ i tak nikt z tych komend nie korzysta, robi się na to własne komendy, które tak na prawdę robią to samo, jeżeli bardzo interesuję Cię cała lista, odsyłam >> http://wiki.sa-mp.com/wiki/Advanced_Server_Controls My do nich wrócimy, gdy będziemy musieli (a będziemy) No cóż, zostaje mi tylko, pozdrowić i życzyć powodzenia, jak wspominałem co tydzień jeden poradnik
  3. 1 punkt
    _l0stfake7

    Kod

    http://wiki.sa-mp.com/wiki/RemoveBuildingForPlayer
  4. 1 punkt
    Poeta

    Zapis gangu

    Najlepiej to napisać od 0 system gangu bo z taką robotą daleko nie zajdziesz.
  5. 1 punkt
    Bantu

    [?PHP] Nie wczytywanie danych z deklaracji.

    Masz pomieszane cudzysłowy w kodzie, tu nie ma nic więcej do tłumaczenia powinno być tak: echo "Cena za ilość zamówionych bagażników: ".$kwota_bagaznik; echo "Cena za ilość zamówionych drzwi: " .$kwota_drzwi; echo "Cena za ilość zamówionych masek samochodowych: " .$kwota_maska; echo "Cena za ilość zamówionych reflektorów: " .$kwota_reflektor; echo "Cena za ilość zamówionych zderzaków: " .$kwota_zderzak; echo "Koszt za całe zakupy wynosi: " .$calkowity_koszt;
  6. 1 punkt
    Bantu

    Stop "więcej info na gg"

    Bo regulamin LoLa zabrania sprzedawania kont...
×