Skocz do zawartości
bocian941

Audio Plugin [ + muzyka z solidfiles.com ]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj zaprezentuję wam jak poprawnie korzystać z Audio Plugin v4.0

UWAGA: Aby gracze mogli słuchać muzyki MUSZĄ wgrać Client Plugin (Windows)

Spis Streści:


  • Skąd poprać?
  • Jak wgrać?
  • Jak odtwarzać radio?
  • Jak odtwarzać muzykę z solidfiles.com?
  • Jak sprawdzić czy gracz posiada plugin?
  • Opis Funkcji Audio_Pause, Audio_Resume, Audio_Stop, Audio_Restart, Audio_SetVolume
  • Przykładowa komenda.

1. Skąd poprać

Wszystkie pliki wymagane do działania pluginu znajdziesz tutaj:

** Audio Plugin Download **

( audio.dll - dla Windows'a | audio.so - dla Linux'a )

2. Jak wgrać

Pobieramy obydwa pliki Client Plugin oraz Server Plugin.

Client Plugin instalujemy jak każdy windowsowy program (podobnie do sa-mp)

Server Plugin w paczce jest gotowy serwer z "wgranym" pluginem dla ułatwienia 

3. Jak odtwarzać radio

Oczywiście plugin może odtwarzać muzykę wgraną do katalogu audiopacks ale to przecież obciąża serwer - lepiej odtwarzać radio lub muzykę z "wrzutu" (następny punkt poradnika).

Do odtwarzania radia internetowego służy funkcja

Audio_PlayStreamed(playerid, url);
jako adresu url możemy użyć np.
 
"http://www.miastomuzyki.pl/rmfclassic.asx" 
"http://www.miastomuzyki.pl/rmfcoverasx" 
"http://www.miastomuzyki.pl/rmfbravo.asx" 
"http://sask1-4.radio.pionier.net.pl:8000/pl/hitfm.ogg" 
i inne... 
przykład
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.miastomuzyki.pl/rmfcover.asx");
4. Muzyka z solidfiles Nie dawno wrzuta zablokowała możliwość bezpośredniego ściągania, do dzisiaj nie było "oficjalnie" żadnego ciekawego sposobu i odsyłałem do "własnych ftp". Jednak teraz udało mi się znaleźć hosting bez limitów z którego można odtworzyć muzykę, jest to strona Solidfiles.com. Tworzenie linków do Audio Plugina jest bardzo proste: [list type=decimal][*]Wchodzimy na http://solidfiles.com/ [*]Wybieramy "Quick Upload", po czym wysyłamy plik .mp3 [*]Po wysłaniu pliku przeniesie nas do strony z plikiem, przykładowy adres to http://solidfiles.com/d/2977/ [*]Do adresu dopisujemy "download/" czyli wynik:
http://solidfiles.com/d/2977/download/
I włala, taki link można odtworzyć używając audio plugina (Audio_PlayStreamed) 5. Jak sprawdzić czy gracz posiada plugin? Nie ma doslownie funkcji która sprawdza czy gracz posiada wgrany plugin Możemy jednak sprawdzić czy jest podłączony. Służy do tego
Audio_IsClientConnected(playerid)
Przykład użycia tego warunku
if(!strcmp(cmdtext, "/G6", true)) 
{ 
if(Audio_IsClientConnected(playerid)) 
{ 
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You are feeling like a G6!"); 
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://solidfiles.com/d/2977/download/"); 
} 
else 
{ 
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Oj słabo to widze załatw se audio plugin ziom!"); 
} 
return 1; 
}
6. OPIS FUNKCJI Funkcja: Audio_PlayStreamed(playerid,); Działanie: Funkcja odtwarza muzykę z adresu URL, zwraca tak zwany "handleid" czyli numer przydatny do zatrzymywania itp. Przykład:
 
//Gdzieś globalnie 
new odtwarzany[MAX_PLAYERS]; // Tablica przechowująca handleid 

odtwarzany[playerid] = Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
Funkcja: Audio_Pause Działanie: Funkcja zatrzymuje odtwarzanie danego pliku (o danym handleid) Przykład:
 
new odtwarzany[MAX_PLAYERS]; // Tablica przechowująca handleid 

odtwarzany[playerid] = Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
// Przykład skąd mamy handleid 

Audio_Pause(playerid, odtwarzany[playerid]); // Zatrzymuję odtwarzany plik (tj. plik.mp3) 
Funkcja: Audio_Resume Działanie: Funkcja wznawia odtwarzanie danego pliku (o danym handleid) Przykład:
 
new odtwarzany[MAX_PLAYERS]; // Tablica przechowująca handleid 

odtwarzany[playerid] = Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
// Przykład skąd mamy handleid 

Audio_Resume(playerid, odtwarzany[playerid]); // wznawia odtwarzanie pliku (tj. plik.mp3) 
Funkcja: Audio_Stop Działanie: Funkcja zatrzymuję odtwarzanie danego pliku (o danym handleid) Przykład:
 
new odtwarzany[MAX_PLAYERS]; // Tablica przechowująca handleid 

odtwarzany[playerid] = Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
// Przykład skąd mamy handleid 

Audio_Stop(playerid, odtwarzany[playerid]); // zatrzymuje odtwarzanie pliku (tj. plik.mp3) 
Funkcja: Audio_Restart Działanie: Funkcja restartuje odtwarzanie danego pliku //przydatne dla radia// (o danym handleid) Przykład:
 
new odtwarzany[MAX_PLAYERS]; // Tablica przechowująca handleid 

odtwarzany[playerid] = Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
// Przykład skąd mamy handleid 

Audio_Restart(playerid, odtwarzany[playerid]); // restartuje odtwarzanie pliku (tj. plik.mp3) 
Funkcja: Audio_SetVolume Działanie: Funkcja ustawia głośność odtwarzania danego pliku // od 0 do 100 // (o danym handleid) Przykład:
 
new odtwarzany[MAX_PLAYERS]; // Tablica przechowująca handleid 

odtwarzany[playerid] = Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
// Przykład skąd mamy handleid 

Audio_SetVolume(playerid, odtwarzany[playerid], 40); // ustawia głośność na 40% (tj. plik.mp3) 
7. Przykładowa komenda
if(!strcmp("/komeda", cmdtext) 
{ 
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.xyz.pl/plik.mp3") 
return 1; 
}

PS. Dziękuje za poświęcenie mi chwili uwagi - pytania proszę kierować w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bardzo ładny poradnik.

Łap ...

Eee...

Gdzie Jest PIWO ?! xD

I nie ma szybkiej odpowiedzi ...

No dobra już nie robię OT,

w każdym razie poradnik ładny, tylko dla mnie te [.code] jest jakieś takie niewyraźne albo po prostu ślepnę ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutorial godny polecenia, pomógł mi w skrypcie Sound System, który wydam już za kilka chwil... Reputacje + (lepsze to niż piwko naprawdę). Bardzo profesjonalnie wytłumaczone przez doświadczonego pawnera.

+ Respekt u mnie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to przydatne jak najbardziej, jednakże jest to minus tego skryptu gdy chcemy odpalić muzykę bezpośrednio z serwera czyli z folderu audiopack wtedy zżera wam Transfer jeżeli kożystacie z VPS'a to jest jego minus a plusem za to jest że coś takiego wymyślili i że działa i ma dużo możliwości .. Polecam go ponieważ sam będe robił coś takiego u siebie na serwerze.

Pozdrawiam z3r0Skilla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie(Zielonego pawnera) ten poradnik jest mało opisany.

Moje błędy:

C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\PolishDrift10.pwn(2524) : error 012: invalid function call, not a valid address
C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\PolishDrift10.pwn(2524) : warning 215: expression has no effect
C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\PolishDrift10.pwn(2524) : warning 215: expression has no effect
C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\PolishDrift10.pwn(2524) : error 001: expected token: ";", but found ")"
C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\PolishDrift10.pwn(2524) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\PolishDrift10.pwn(2524) : fatal error 107: too many error messages on one line
Linijka:
if(strcmp(cmdtext, "/eska", true) == 0) {
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://xxxx")
return 1;
}

Trzeba coś dodać nad tą komendą czy co...  ??? ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audio_PlayStreamed(playerid, "http://xxxx")
zamień na
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://xxxx");
i w miejsce klamer ' " ' daj adres do pliku muzycznego.
if(strcmp(cmdtext, "/eska", true) == 0) {
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://fabrykamuzy.pl/player&ref=eska&ref=eska")
return 1;
}

Mam takie coś, a błędy wywala takie jak wcześniej. Nie wiem co robię źle :<

//edit

dodanie ; nic nie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

if(strcmp(cmdtext, "/eska", true, 10) == 0) {
Audio_PlayStreamed(playerid, "http://fabrykamuzy.pl/player&ref=eska&ref=eska")
return 1;
}

Może tak zobacz?

Jak nie zadziała to wina radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W public OnPlayerConnect

wklejam :

Audio_PlayStreamed(playerid, "http://www.miastomuzyki.pl/rmfcover.asx");

A w ogóle nie odtwarza przy wejściu na serwer :/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×