Skocz do zawartości
BlackMash

Czy opłaca się?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, drogich tych co czytają oto ten temat :P.

Chciałem abyście podzielili się ze mną swoim zdaniem na temat czy opłaca się uczyć języka ''pawn''.(Co z tego będzie się miało?)

Czy jak ''Samp'' upadnie, to już się to nie przyda? (wykluczając Counter-Strike) <?>.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jablecznik - No ale przecież liczba graczy ''Samp'' krytycznie maleje :P, co raz mniej osób będzie z niego korzystać, pewnie większość przeżuci się na Multi-Theft-Auto (MTA).

Właśnie nie, nie upadnie, a na pewno nie szybko. Kalcor ciągnie kasę na SA-MP'ie (nie zbyt dużo, ale ciągnie), a SA-MP jest popularny, może nie tak bardzo w Polsce, ale za granicą (Ameryka, Anglia itd) cieszy się większą popularnością, my mamy tak naprawdę 2-3 porządne servery 1000 slotów, a oni kilkadziesiąt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jablecznik - No ale przecież liczba graczy ''Samp'' krytycznie maleje :P,

Jakoś jak tak patrzyłem przez ostatnie tygodnie na liczbę graczy na wszystkich(!) serwerach to jakoś ta liczba nie zmieniała się, nawet trochę zwiększała się. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego czy SAMP upadnie, czy nie to jak coś to nie tak szybko, graczy jest tyle ile było, tylko trochę się rotują, jedni przychodzą drudzy odchodzą.

Co do tego czy się uczyć PAWN czy nie. To jeżeli patrzymy na sprawę z ekonomicznego punktu widzenia to to jest zwykła strata czasu. Nie jest praktycznie nigdzie używany oprócz CS i SAMP.

Już takie Lua jest powszechnie stosowane w gamedevie, więc opłaca się tego języka uczyć najbardziej. No i znów musze napisać, że najbardziej opłaca się uczyć Pythona, bo jest on najbardziej uniwersalny i stosowany wszędzie.

Tyle jeżeli mówimy o językach skryptowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lua ma być, z tego co wiem, w piątce.

Chyba jedynie do pisania "modyfikacji" gry. Multiplayer z tego co słyszałem ma być wbudowany jak w reszcie gier z Rockstara (tych od ~2008-9 roku?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bantu, jaka pewność że język pawn, nie stanie się słynny i będzie używany w jakieś słynnej gierce?

Nie rozśmieszaj mnie. Pawn jest na dzień dzisiejszy zbyt archaiczny do powszechnego użytku. Nie posiada masy "ułatwiaczy", które mają obecnie najpopularniejsze języki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sa-mp zazwyczaj gówno zarobisz, za dużo na scenie dzieciaczków bez kasy :)

Na jednej mapie zarobisz  200zł, a robisz ją przez około 3 tygodnie.

 

Wszystko też zależy ile zdołasz zrobić. Na scenie jest sporo dzieciaczków z kasą właśnie.

Możesz pisać też skrypty a nie mapy. Powiedzmy, że 5zł za jeden skrypt. Jak jesteś wytrwały i nie nudzi cię kodzenie to średnio 1 skrypt na dzień napiszesz.

5 * 30 = 150zł.

 

Chętni się znajdą, bo jest mało osób które potrafią dobrze pisać w pawn, a ci którzy potrafią to rzadko robią coś dla innych nawet za kase.

 

Kiedyś jak miałem serwer PLS-4FUN to było około 40-70 graczy online. Gracze kupowali konta VIP. Miesięcznie było 100zł. Z czego około 20-30zł to koszty VPS'a. Raz na jakiś czas kupisz hosted. Czyli zostawało Ci miesięcznie 70zł. Jednak by zarobić na serwerze ważne jest ustawienie odpowiednich cen.

Przykładowo: 5zł = VIP na miesiąc, kupi go około 20 osób = 100zł. Ale jak dasz 2,50 to kupić może 60 osób (150zł), niektórzy nie wydadzą 5zł na gre, a 2,50 już bardziej zachęca. Jednak to trzeba ustalić obserwując jak zachodzi popyt względem cen i ilością graczy. Aby to dobrze wyliczyć potrzebujesz jakieś pół roku.

Na każdym serwerze jest inna ilość graczy, inny ich wiek i wiele innych czynników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie opłaca ci się uczyć. Chyba, że serwer chcesz stawiać swój, to i tak zanim się nauczysz, zanim napiszesz mapkę, która w jakiś sposób będzie fajna i przyciągnie graczy to minie tyle czasu... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×