Skocz do zawartości
PGmajster

Autorska mapa - warto, czy może nie?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym poruszyć jeden z popularnych tematów.
Sądzę, że macie opinie na ten temat, ponieważ jest on obszerny i omawiany przy starcie każdego projektu.
Jeżeli chcecie poznać moje zdanie, to rozwińcie spoiler i przeczytajcie CAŁOŚĆ, a jak nie chcecie - bez czytania piszcie swoją opinie.
 


Autorska mapa - warto, czy może nie?
Ten temat jest omawiany przy starcie każdego projektu, większość idzie na trudniejszą drogę - pisząc skrypt samodzielnie od 0.
Nasuwa się jedno pytanie - czy warto?
Wszyscy przecież znają wiele projektów, które z autorską mapą padły.
Powodów jest wiele, jedne padają z powodu ekipy, drugie z powodu braku pieniędzy, a jeszcze inne z powodu problemów (np. bugi, ddosy etc.).
Taki sobie C-RP (aktualnie c-games) najpierw mieli problemy z domeną, później z ekipą (programista wraz z mapą odszedł), następnie ekipa się złożyła i... PADŁO. Dlaczego? Nikt nie zna dokładnej przyczyny, jedynie sami założyciele. :)
Wracając do sedna sprawy omówię jeden z ważniejszych elementów tego tematu.
Wszyscy sądzą, że gdy będzie miało się autorską mapę to zdobędzie się szybciej graczy, niestety, nie tędy droga.
Większość projektów używa silnika forum IP.Board, dlaczego? Dlaczego nie wykonają autorskiego?
BO IPB JEST SPRAWDZONE I POWSZECHNIE ZNANYM SILNIKIEM, z tym się wiąże łatwizna w zarządzaniu jak i przeglądaniu forum. To dlaczego niby nie wziąć gotowej mapki i naprawić bugi, które zostały już wykryte przez innych? Przecież wtedy będziemy w posiadaniu SPRAWDZONEJ  MAPY. Większość graczy będzie ją znało. Nie jest to minus, a wręcz przeciwnie - nowi gracze są obeznani, klepanie nowych komend nie będzie już problemem, bo będą one wszystkim już znane. Taki sobie wszystkim znany Honest-RP, na nim postawiono wiele projektów. Niewielka ich ilość stoi do dziś.
 
Przepraszam, ale pisałem to na szybko i MOGĄ, a nawet MUSZĄ być literówki.  :unsure:


 
Zapraszam do pisania swoich opinii na ten temat. :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co chciałeś powiedzieć przez to:

 

 

 

Większość projektów używa silnika forum IP.Board, dlaczego? Dlaczego nie wykonają autorskiego?
BO IPB JEST SPRAWDZONE I POWSZECHNIE ZNANYM SILNIKIEM, z tym się wiąże łatwizna w zarządzaniu jak i przeglądaniu forum. To dlaczego niby nie wziąć gotowej mapki i naprawić bugi, które zostały już wykryte przez innych? Przecież wtedy będziemy w posiadaniu SPRAWDZONEJ  MAPY. Większość graczy będzie ją znało. Nie jest to minus, a wręcz przeciwnie - nowi gracze są obeznani, klepanie nowych komend nie będzie już problemem, bo będą one wszystkim już znane. Taki sobie wszystkim znany Honest-RP, na nim postawiono wiele projektów. Niewielka ich ilość stoi do dziś.

 

Mam rozumieć, że jeżeli chcesz zrobić dobry projekt, to musisz zrobić własny silnik forum? Żałosne. Zacznijmy od tego, że na żadnym serwerze DM lub Freeroam(no może znajdzie się wyjątek) nie ma IPB. A to dlaczego? Bo ludzi nie stać. Po co komu jakiś silnik, który kosztuje 600zeta na polskie, skoro można mieć dobre smf albo mybb za darmo z polskim supportem? Z Gamemodem jest inna sprawa. Każdy serwer z mapą z neta jest hejtowany, bo właściciel poszedł na łatwizne, postawił 20 slotów, mape POP i sie cieszy bo grają u niego dzieci. Sprzedał temu i temu admina i ma graczy. Co mi po takich graczach, skoro nawet z nimi nie pogadasz bo połowa ma ~12 lat? Nie rozumiem co chciałeś wyżej podanym cytatem nam powiedzieć/przekazać/uświadomić(niepotrzebne skreślić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość projektów używa silnika forum IP.Board, dlaczego? Dlaczego nie wykonają autorskiego?

To nie jest bóg wie jaka instytucja, żeby własny silnik forum robić, to tylko SA-MP, czy tam MTA - nic więcej.

 

To dlaczego niby nie wziąć gotowej mapki i naprawić bugi, które zostały już wykryte przez innych?

Nawet jeżeli uda Ci się naprawić większość to i tak powstaną kolejne. :) Taką role gra już nie swój kod.

 

Wszyscy sądzą, że gdy będzie miało się autorską mapę to zdobędzie się szybciej graczy, niestety, nie tędy droga.

Powiedz Ty mi, skoro już to poruszyłeś - a którędy? Sprawa z graczami jest prosta, zrobisz coś nowego czego konkurencja nie ma i będziesz miał graczy.

Ale w sumie to nie tylko skrypt gra główna rolę. Głównie to marketing jest tym najważniejszym czynnikiem, na który zresztą mamy wpływ. Im większa społeczność - tym większy fejm.

Im większy fejm, tym więcej ludzi o nas słyszy. Im więcej ludzi o nas słyszy - tym więcej mamy graczy.

 

Taki sobie C-RP (aktualnie c-games) najpierw mieli problemy z domeną, później z ekipą (programista wraz z mapą odszedł), następnie ekipa się złożyła i... PADŁO. Dlaczego? Nikt nie zna dokładnej przyczyny, jedynie sami założyciele. :)

A ten szajs to wiedziałem, że padnie. To była kwestia tygodni. :) Edytowane przez l0nger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co chciałeś powiedzieć przez to:

 

 

 

Mam rozumieć, że jeżeli chcesz zrobić dobry projekt, to musisz zrobić własny silnik forum? Żałosne. Zacznijmy od tego, że na żadnym serwerze DM lub Freeroam(no może znajdzie się wyjątek) nie ma IPB. A to dlaczego? Bo ludzi nie stać. Po co komu jakiś silnik, który kosztuje 600zeta na polskie, skoro można mieć dobre smf albo mybb za darmo z polskim supportem? Z Gamemodem jest inna sprawa. Każdy serwer z mapą z neta jest hejtowany, bo właściciel poszedł na łatwizne, postawił 20 slotów, mape POP i sie cieszy bo grają u niego dzieci. Sprzedał temu i temu admina i ma graczy. Co mi po takich graczach, skoro nawet z nimi nie pogadasz bo połowa ma ~12 lat? Nie rozumiem co chciałeś wyżej podanym cytatem nam powiedzieć/przekazać/uświadomić(niepotrzebne skreślić)

Jeżeli już inwestujesz w programistę to czemu nie zainwestować w webdevelopera?

 

o nie jest bóg wie jaka instytucja, żeby własny silnik forum robić, to tylko SA-MP, czy tam MTA - nic więcej.

Gdyby był hajs to założyłbym się, że n4g już by stworzyło własny silnik forum. :)

 

Nawet jeżeli uda Ci się naprawić większość to i tak powstaną kolejne.  :) Taką role gra już nie swój kod.

Jeżeli się ktoś zna na rzeczy to naprawi tak, aby nie powstały kolejne.

 

Powiedz Ty mi, skoro już to poruszyłeś - a którędy? Sprawa z graczami jest prosta, zrobisz coś nowego czego konkurencja nie ma i będziesz miał graczy.

Ale w sumie to nie tylko skrypt gra główna rolę. Głównie to marketing jest tym najważniejszym czynnikiem, na który zresztą mamy wpływ. Im większa społeczność - tym większy fejm.

Im większy fejm, tym więcej ludzi o nas słyszy. Im więcej ludzi o nas słyszy - tym więcej mamy graczy.

 

Po co komuś unikalność? Było wiele projektów, które miały podobną, a wręcz identyczną mapę jak m-rp i padły, dlaczego?

m-rp nie jest unikalny, a ma graczy, bo jest klimat.

Z tym marketingiem to się zgodzę.

 

A ten szajs to wiedziałem, że padnie. To była kwestia tygodni.  :) 

Zapowiadał się nieźle, autorska mapa, reklamy gdzie tylko się dało... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego nie stworzymy sobie autorskiego klienta multiplayer do San Andreas, specjalnie dla naszego projektu?

coś takiego już jest, btw. można też napisać to w VB.net

 

 

Was popieprzyło ostro. Na co wam silniki forum? Mało macie płatnych? Swoje jeszcze róbcie. Swoją przeglądarke napiszcie. Swój internet od razu.

Może ktoś woli coś WŁASNEGO i ORYGINALNEGO? :)

Swoją przeglądarkę już pisałem, własny internet miał mój kolega. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam takie zdanie. Jeśli jesteś dobry w marketingu, to i Eskimosom możesz sprzedać śnieg, co przekładając na ten temat - jeśli potrafisz się reklamować i zainteresować graczy, możesz stworzyć dobry projekt na mapie "z neta". Autorski gamemod stanowi tu dodatkowy atut, a nie wyznacznik czy projekt padnie, czy będzie wychwalany pod niebiosa. Za autorskim gamemodem przemawia również to, że potrzebujesz mniej czasu na naprawy i rozbudowę niż w przypadku gamemoda napisanego przez kogoś, kto może nie do końca wiedział co robił i kod jest pogmatwany. 
Napisałeś, że gracze znają komendy gamemoda "X" więc po co tworzyć coś nowego, z nowymi komendami, których gracz nie zna. Moim zdaniem masz kilka wyjść - zrobić przyjemny dla oka tutorial, dodać swoje komendy na wzór znanych albo wychwycić, które komendy gracz używa ale są nieaktualne i poinformować go o swoich wersjach. 
Porównałeś pisanie własnego GM do pisania własnego silnika forum. Nietrafione porównanie. Przynajmniej dla mnie napisane własnego silnika w porównaniu z napisaniem gamemoda to ogień i woda. Oczywiście możesz inwestować, zlecić komuś napisanie silnika, ale po co? Forum jest dodatkiem do Twojego serwera, nie jego podstawowym elementem. To serwer, nie forum ma przede wszystkim przyciągać graczy. Skoro istnieją dobre, rozwijane, przez wielu używane i lubiane silniki to czemu z nich nie skorzystać? Zresztą ludzie nie skarżą się na takie same silniki for ale na takie same "nudne gamemody". Gdybyś tworzył forum o "pisaniu własnego silnika forum" to OK, dla efektu powinieneś mieć własny silnik żeby pokazać, że znasz się na rzeczy ale Ty tworzysz serwer do gry w SA-MP, prawda? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, oficjalnie rozpoczynam nowy hejt na Kalcora! Idzie on na łatwiznę bo używa vBulletina (na dodatek starego, co za skandal!) i nie napisał własnego silnika forum! To nieodpowiedzialne zachowanie i pokazuje jedynie, że kompletnie nic nie umie!

 

Wnoszę też o dodanie tych serwerów na czarną listę nieudanych projektów, ponieważ także nie są w stanie napisać własnego forum: N4G, PPS, PBS, P4S, PTS, Gold, TOS, PH, GPP.

 

Proponuję rozważyć także masowe odejścia z Pawno.PL ponieważ także nie są na tyle inteligentni aby napisać własny silnik forum, tym samym pokazują, że nie zasługują na nas!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam takie zdanie. Jeśli jesteś dobry w marketingu, to i Eskimosom możesz sprzedać śnieg, co przekładając na ten temat - jeśli potrafisz się reklamować i zainteresować graczy, możesz stworzyć dobry projekt na mapie "z neta". Autorski gamemod stanowi tu dodatkowy atut, a nie wyznacznik czy projekt padnie, czy będzie wychwalany pod niebiosa. Za autorskim gamemodem przemawia również to, że potrzebujesz mniej czasu na naprawy i rozbudowę niż w przypadku gamemoda napisanego przez kogoś, kto może nie do końca wiedział co robił i kod jest pogmatwany. 

Napisałeś, że gracze znają komendy gamemoda "X" więc po co tworzyć coś nowego, z nowymi komendami, których gracz nie zna. Moim zdaniem masz kilka wyjść - zrobić przyjemny dla oka tutorial, dodać swoje komendy na wzór znanych albo wychwycić, które komendy gracz używa ale są nieaktualne i poinformować go o swoich wersjach. 

Porównałeś pisanie własnego GM do pisania własnego silnika forum. Nietrafione porównanie. Przynajmniej dla mnie napisane własnego silnika w porównaniu z napisaniem gamemoda to ogień i woda. Oczywiście możesz inwestować, zlecić komuś napisanie silnika, ale po co? Forum jest dodatkiem do Twojego serwera, nie jego podstawowym elementem. To serwer, nie forum ma przede wszystkim przyciągać graczy. Skoro istnieją dobre, rozwijane, przez wielu używane i lubiane silniki to czemu z nich nie skorzystać? Zresztą ludzie nie skarżą się na takie same silniki for ale na takie same "nudne gamemody". Gdybyś tworzył forum o "pisaniu własnego silnika forum" to OK, dla efektu powinieneś mieć własny silnik żeby pokazać, że znasz się na rzeczy ale Ty tworzysz serwer do gry w SA-MP, prawda? 

Właśnie, dlaczego? Każdy silnik forum może zaoferować co innego, tak samo jest z gamemodami.

 

 

Uwaga, oficjalnie rozpoczynam nowy hejt na Kalcora! Idzie on na łatwiznę bo używa vBulletina (na dodatek starego, co za skandal!) i nie napisał własnego silnika forum! To nieodpowiedzialne zachowanie i pokazuje jedynie, że kompletnie nic nie umie!

 

Wnoszę też o dodanie tych serwerów na czarną listę nieudanych projektów, ponieważ także nie są w stanie napisać własnego forum: N4G, PPS, PBS, P4S, PTS, Gold, TOS, PH, GPP.

 

Proponuję rozważyć także masowe odejścia z Pawno.PL ponieważ także nie są na tyle inteligentni aby napisać własny silnik forum, tym samym pokazują, że nie zasługują na nas!

słaby troll.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, dlaczego? Każdy silnik forum może zaoferować co innego, tak samo jest z gamemodami.

Ok, ale tak jak pisałem, nie tworzysz forum tylko serwer. To serwer jest tym co ma przyciągać graczy przede wszystkim, forum jest dodatkiem do niego. Serwer może istnieć bez forum, ale "forum serwera" bez serwera? To już nie bardzo. Oczywiście nikt nie zabrania tworzenia nowego, unikalnego silnika, który dobrze zrobiony będzie nowym atutem i jak sam zauważyłeś wyróżni Twój projekt, ale po co? Ludzie nie będą grać na Twoim forum, ale na serwerze i tam będą spędzać więcej czasu. Jeśli serwer się nie spodoba to małe szanse, że forum, nawet unikalne i autorskie kogoś zatrzyma. Chyba, że będzie na nim coś co będzie żyło własnym życiem jak np. ciekawe tematy, ale wtedy to i tak nie silnik forum przyciągnie graczy ale właśnie te tematy. 

Nie no, w mojej opinii tworząc serwer SA-MP, powinieneś przede wszystkim skupić się na jego gamemodzie. Dopiero później zająć się dodatkami jak forum i jeśli chcesz to stworzyć nowy silnik. W innej kolejności, jeśli jesteś jedyną osobą w projekcie, nie ma sensu działać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beka z typa, co napisał wyżej, że n4g jakby miało hajs to by sobie napisało autorski silnik - skisłem mocno. Ludzie, którzy grają na DMach wypowiadają się o czymś, o czym nie mają pojęcia. To samo longer - byłeś pewny, ze cgames padnie? No nieźle, tylko przypomnij sobie, że to była kolejna już reaktywacja, a wcześniej ten serwer istniał przez jakieś półtora roku z ogromną ilością graczy, tylko w innym składzie na rangach. Także o czym ty mówisz?

Co do tematu. Według mnie największą rolę odgrywa społeczność. Przy stawianiu forum, reklamowaniu itd - pierwsze sto lub dwieście osób zadecyduje o tym, jak będzie wyglądał "klimat" na forum i w grze. Więc jeśli będzie to pseudol na mapie typu honest - nie sprowadzi on poważnych graczy, którzy chcą czerpać przyjemność z gry, tylko dzieci w wieku 8-12 lat, które są uzależnione od komputera. Wszystkie inne aspekty (silnik i styl forum, serwer głosowy itd) schodzą na drugi plan, gdyż ostatecznie liczą się tylko trzy sprawy: mentalność graczy, gamemode i administracja, a rczej jej ustosunkowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misiak z N4G był kiedyś mocno oklepywany przez inne serwery, dużo osób miało sygnaturke "A misiak liczy twoje pieniądze" czy coś w tym stylu.

A wracając do tematu..

Nie opłaca się robić autorskiej mapy, jeżeli ta ma przypominać mape z neta. Po co robić identycznie drugi raz? Tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu powinien dostać bana na mózg.

Wypowiadałeś się już - wyjdź i nie wracaj.

 

 

Beka z typa, co napisał wyżej, że n4g jakby miało hajs to by sobie napisało autorski silnik - skisłem mocno. Ludzie, którzy grają na DMach wypowiadają się o czymś, o czym nie mają pojęcia. To samo longer - byłeś pewny, ze cgames padnie? No nieźle, tylko przypomnij sobie, że to była kolejna już reaktywacja, a wcześniej ten serwer istniał przez jakieś półtora roku z ogromną ilością graczy, tylko w innym składzie na rangach. Także o czym ty mówisz?

Co do tematu. Według mnie największą rolę odgrywa społeczność. Przy stawianiu forum, reklamowaniu itd - pierwsze sto lub dwieście osób zadecyduje o tym, jak będzie wyglądał "klimat" na forum i w grze. Więc jeśli będzie to pseudol na mapie typu honest - nie sprowadzi on poważnych graczy, którzy chcą czerpać przyjemność z gry, tylko dzieci w wieku 8-12 lat, które są uzależnione od komputera. Wszystkie inne aspekty (silnik i styl forum, serwer głosowy itd) schodzą na drugi plan, gdyż ostatecznie liczą się tylko trzy sprawy: mentalność graczy, gamemode i administracja, a rczej jej ustosunkowanie.

Czyli beka ze mnie - ok.

Honest, honest, e tam, gadasz.

m-rp ma GFa i co? Graczy mają, bo gracze się liczą - nie gamemode.

 

 

Misiak z N4G był kiedyś mocno oklepywany przez inne serwery, dużo osób miało sygnaturke "A misiak liczy twoje pieniądze" czy coś w tym stylu.

A wracając do tematu..

Nie opłaca się robić autorskiej mapy, jeżeli ta ma przypominać mape z neta. Po co robić identycznie drugi raz? Tyle w temacie.

Wszystkie (prawie) DMy bazują na tym samym - zabawy etc.

ale dobrze mówisz, zgodzę się z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli beka ze mnie - ok.

Honest, honest, e tam, gadasz.

m-rp ma GFa i co? Graczy mają, bo gracze się liczą - nie gamemode.

Nie odniosłeś się do tego, co napisałem. Nie obchodzi mnie to, że jakiś badziewny serwer ma iluś tam graczy, bo nie liczy się ich liczba, a bardziej mentalność. Jeśli są to (tak jak pisałem wyżej) osoby w ieku 8-12 lat, będzie grało ich sporo, ale po jakimś krótszym czasie to padnie. Zaś jeśli będzie to mniejsza grupa osób, lecz choćby trochę starszych, dojrzalszych, których życiowym priorytetem nie jest gra w SA:MP'a, tylko chcą z niego czerpać rozgrywkę - graczy prędzej, czy później przybędzie i zostaną na dłużej; tylko by mieć tych graczy z "OGARNIĘTEJ GRUPY" trzeba samemu być inteligentnym i wiedzieć, co, jak, gdzie i kiedy zrobić, by wszystko potoczyło się w dobrą stronę. Wchodziłem na forum wspomnianego METROPOLIS i widziałem na gtaoff ich reklamę - według mnie jest to typowy przykład serwera z tej niszowej poziomem grupy graczy platformy SA:MP. Tam sami członkowie ekipy są tacy, nie mówiąc już o graczach.

Według mnie, przykładem dobrze prosperującego projektu jest startujące dziś o 18:00 ls-online. Tam reklamy praktycznie nie potrzeba, nie była ona nigdzie wstawiana, a w tym momencie jest tam 212 użytkowników aktywnych na forum. Jest to spowodowane wysokim poziomem administracji, umiarkowanym luzem i dobrą atmosferą na forum oraz odpowiednim podejściem do projektu jako do gry, a nie czegoś, co miałoby być priorytetem. To, że mają autorskiego gamemode jest akurat w tym przypadku smakowitym dodatkiem, który po starcie stanie się oczywiście ważną, a nawet najważniejszą częścią. Ale jest to przykład tego, że nie liczy się tylko gamemode, a (tak jak wspominałem) jeszcze dwie rzeczy oprócz niego: podejście administracji oraz mentalność graczy (która ogólnie rzecz biorąc może być formowana przez administrację poprzez np. nakładanie kar i regulaminów).

Tak więc wracając ponownie do tematu - opłaca się robić autorską mapę, lecz jest to na starcie dopiero mały procent sukcesu, dodatkowo potrzeba jeszcze kilku ogarniętych osób do ekipy, o takiej samej mentalności i podejściu, dobrze dobranego stylu i silnika forum, pomysłowości i wielu innych czynników. Czyli ogólnie rzecz biorąc - całe programowanie pawn i tak dalej jest drobniutką cząsteczką dobrego klimatu i atmosfery na scenie. Co oznacza, że nie ma co gdybać przez dłuższy czas nad sprawą samego gamemode - ma on być po prostu dobry i innowacyjny. To, czy będzie to edycja mapy z internetu, czy autorski skrypt - to już kwestia własnego wyboru. Bo tak jak napisał Maku - po co tworzyć mapę, która będzie podobna do tej, która została już wydana. :)

Nie opłaca się robić autorskiej mapy, jeżeli ta ma przypominać mape z neta. Po co robić identycznie drugi raz? Tyle w temacie.

Zgadzam się w stu procentach.

Edytowane przez bvrtxk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadałeś się już - wyjdź i nie wracaj.

 

 

Czyli beka ze mnie - ok.

Honest, honest, e tam, gadasz.

m-rp ma GFa i co? Graczy mają, bo gracze się liczą - nie gamemode.

 

 

Wszystkie (prawie) DMy bazują na tym samym - zabawy etc.

ale dobrze mówisz, zgodzę się z tym.

HAHAA. SKISLEM PISZESZ O MRUCZNIK-DM? Serio? Porównujesz to do dobrych serwerów RP? xddd

Skąd się takie dzieci biorą? To coś nawet się nie może pseudo-rp szczycić. A większość graczy tam obecnych ma po 9 lat - nie potrafią nawet zdania skonstruować. Idź dalej do krainy czarów płakać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat nie potrzebny, kiedyś zrozumiecie wszyscy że nie warto inwestować w takie zabawki jak SAMP czy MTA, równie dobrze zainwestować w miejskie przedszkole. To strata czasu ślęczeć przed kodem godzinami, zainwestować i tak jeden wielki ch**j z tego wyjdzie. Nie zrobisz nic unikalnego w SAMP bo PAWN jest zbyt łatwy i zerżnąć z innego serwera to żadna filozofia a jeżeli nawet to i tak nikt nie zagra (miałem taki przypadek). Serwery RP ratują całą scenę SAMP bo DM to jedna wielka porażka. A jeżeli chce ktoś zrobić serwer to nie ważne czy będzie miał mapę z neta czy własną... Gdyby nie dobre wspomnienia z początków grania to nikt by nie wracał do tego gów**a bo po co?  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SAMP sam w sobie jest na tyle rozwiniętą prostotą, że z łbem na karku można wymyślić jeszcze 2383463452342 unikalnych i niepowtarzalnych gamemodów więc nie pieprz bzdur że nic z tego nie wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trzeba samemu zrobić. Jak sam zrobisz od podstaw to przynajmniej rozumiesz wszystko, i masz pełną kontrole nad całością, a tak to czasami może cie coś niemiłego zaskoczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie nowa mapa, to zły pomysł. Wychodzi nieco sztucznie, pozatym narażasz graczy ze słabszymi blaszakami na lagi. Ale jakieś włąsne dodatki, jak budynki itp to jest okej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×