Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hi there!

W dniu dzisiejszym wystawiam includ, w którym to są przechowywane wszystkie dane o handlingu danego pojazdu.

Zawiera mase, maksymalną predkosc, dystans siedzen, trakcje, liczbe biegow, masę środkową pojazdu, typ silnika, typ napędu i tym podobne.

Lista aktualnych funkcji:

-- Funkcje zwracające liczbe zmiennoprzecinkową
native Float:GetVehicleMass(vehicle);
native Float:GetVehicleDragCoeff(vehicle);
native Float:GetVehicleFrontRearBias(vehicle);
native GetVehicleCenterMass(vehicle, &Float:cx, &Float:cy, &Float:cz);
native Float:GetVehicleSusAntiDriveMul(vehicle);
native Float:GetVehicleSusHighSpeedDpg(vehicle);
native Float:GetVehicleSusLowerLimit(vehicle);
native Float:GetVehicleSusUpperLimit(vehicle)
native Float:GetVehicleSusForceLvl(vehicle);
native Float:GetVehicleSteeringLock(vehicle);
native Float:GetVehicleTurnMass(vehicle);
native Float:GetVehicleTractionMultiplier(vehicle);
native Float:GetVehicleEngineAccel(vehicle);
native Float:GetVehicleEngineInertia(vehicle);
native Float:GetVehicleTractionBias(vehicle);
native Float:GetVehicleTractionLoss(vehicle);
native Float:GetVehicleTractionLoss(vehicle);
native Float:GetVehicleDistSeatOffset(vehicle);
native Float:GetVehicleSusDamping(vehicle);
native Float:GetVehicleCollisionDmg(vehicle);
native Float:GetVehicleMaxVelocity(vehicle);
-- Funkcje zwracające liczbe całkowitą
native GetVehicleNumberOfGear(vehicle);
native GetVehiclePercentSubMerged(vehicle);
-- Funkcje zwracające string
native GetVehicleEngineType(vehicle); 
native GetVehicleDriveType(vehicle);
Aktualnie do tych funkcji można się jedynie zwracać za pomocą vehicleid. W przyszłości wdrożę możliwość odwoływania się także za pomocą samego modelu pojazdu.

Link do źródła: https://github.com/l0nger/SAMP-Handling

Download: https://github.com/l0nger/SAMP-Handling/archive/master.zip

Opublikowano na licencji: GPLv2

Zastrzegam prawo do wystawiania bez mojej zgody na inne fora.

Edytowane przez l0nger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właściwie poza tymi funkcjami:

native Float:GetVehicleMaxVelocity(vehicle);
-- Funkcje zwracające liczbe całkowitą
native GetVehicleNumberOfGear(vehicle);
native GetVehiclePercentSubMerged(vehicle);
-- Funkcje zwracające string
native GetVehicleEngineType(vehicle); 
native GetVehicleDriveType(vehicle);
To nie mam pojęcia jak to wykorzystać.

Co do stock'ów, nie lepiej byłoby zrobić macro do tablicy?

Dłuższa kompilacja, za to mniej obciąża procka. (Tak wiem, czepiam się szczegółów które nie wiele na optymalizacji przyniosą :D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właściwie poza tymi funkcjami:

native Float:GetVehicleMaxVelocity(vehicle);
-- Funkcje zwracające liczbe całkowitą
native GetVehicleNumberOfGear(vehicle);
native GetVehiclePercentSubMerged(vehicle);
-- Funkcje zwracające string
native GetVehicleEngineType(vehicle); 
native GetVehicleDriveType(vehicle);
To nie mam pojęcia jak to wykorzystać.

Co do stock'ów, nie lepiej byłoby zrobić macro do tablicy?

Dłuższa kompilacja, za to mniej obciąża procka. (Tak wiem, czepiam się szczegółów które nie wiele na optymalizacji przyniosą :D)

Ale tutaj nie ma żadnych instrukcji poza odwołaniem się do tablicy i zwrócenia wartości żądanego indeksu.

Pomysłów co do wykorzystania tejże biblioteki jest sporo. Od salonow ze statystykami pojazdu, do usprawnienia bardziej realistycznych wypadkow samochodowych, wykazania realistycznej wagi pojazdow (GetVehicleMass), poprawienia "symulacji" podczas jazdy po pijanemu. Pomysłów jest jak wspomniałem naprawdę sporo.

Edytowane przez l0nger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale nie trzymasz się tego, co jest w dokumentacji - http://gta.wikia.com/Handling.cfg/GTASA - lub nawet pliku handling.cfg, w którym to jest opisane wszystko.

I tak w San Andreas nie ma napędu "awd", "fwd", "rwd" tylko jest 4, F i R, nie mówiąc o tym, że nie uwzględniłeś flag dla konkretnego pojazdu.

Dobrym wyjściem byłoby też ustawianie/zmienianie dowolnej opcji.

Edytowane przez Shiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×