Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Multi A/D
Wersja 2.0.4

          Multi A/D jest jednym z niewielu, zwłaszcza polskich gamemodów, do gry w trybie A/D (Attack/Defence). Swoje początki miał w okolicach roku 2009'tego. Były to czasy coraz większej popularności trybu A/D, oraz coraz większej konkurencji wśród gamemodów pozwalających na grę "na bazy". Mimo starzenia się oraz powstawania nowych gamemodów, Multi A/D przez długi czas utrzymywał się w czołówce, aż w końcu został wyparty i na długi czas został zapomniany. Dziś chcę zaprezentować nową wersję, oznaczoną numerem "2". 

         Domyślam się, że wszyscy czytający ten temat mieli do czynienia z tym trybem, więc w jak największym skrócie postaram się przybliżyć o co chodzi. Tryb "Atak/Obrona" jest trybem do gry klanowej. Aktualnie w Polsce istnieje ponad 25 klanów, dzięki którym możemy z pierwszej ręki poznać jak się gra "na bazy". Podstawowe zasady gry są bajecznie proste. Mecz odbywa się między dwoma drużynami, najczęściej złożonymi z 4-5 graczy. W każdej rundzie, na przemian, jedna drużyna broni umownej bazy (np. statek w porcie LS - baza 39), druga atakuje. Aby wygrać należy zabić wszystkich graczy drużyny przeciwnej lub, w zależności od ustawienia, przejąć checkpoint, co polega na odczekaniu kilku-kilkunastu sekund we wskazanym miejscu. W każdym meczu gra się nieparzystą ilość rund. Ostatnia jest grana w trybie "Arena". Dwie drużyny stają naprzeciw siebie na ustalonym polu walki, bez możliwości spawnowania pojazdów i zaczynają walkę, aby ostatecznie pokazać kto jest lepszy. 
Jest to oczywiście tylko zarys trybu A/D i aby w pełni go poznać, trzeba na nim pograć. Kiedy sam aktywnie grałem, był to w mojej opinii jeden z najlepszych trybów jakie powstały w SA-MP'ie. Nie pozwalał na nudę i monotonię, ciągle coś się działo. Jako przykład, zademonstruję grę w trybie "Arena" podczas jednej z naszych klanówek, na której nieco nagięliśmy zasady: 

          Sam gamemod, który widać w tle jest poprzednikiem pierwszej wersji Multi A/D. Do dziś zasady gry w trybie A/D jak i same gamemody, a właściwie wymogi co do nich, uległy pewnej zmianie. Czy na lepsze, czy na gorsze - trudno powiedzieć. Zostawiam to do indywidualnej oceny.
 

         Co nowego w wersji "2" - wszystko. Cały gamemod został napisany od nowa, uwzględniając nowości, których nie było w czasach "Jedynki". Oprócz tego wszystkie wyniki rozegranych spotkań są przesyłane na stronę WWW, dzięki czemu mamy możliwość szybkiego wstawiania obrobionych wyników gry. Jako przykład, prezentuję wynik "Świątecznego Eventu - Administracja konta Gacze ~ HighSkill.eu" rozegranego na tym modzie w wersji 2.0.1:
 

http://mad.highskill.eu/match.php?id=20

http://mad.highskill.eu/match.php?id=20&type=players

          Gamemod rozrósł się także pod względem możliwości indywidualnych ustawień oraz ułatwień dla administratora. Trudno mi je opisać, ponieważ dla wielu mogą się wydawać niczym niezwykłym, jednak biorąc pod uwagę perspektywę czasu od daty wydania "Jedynki", są one zupełną nowością. Nie ukrywam, że w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest samodzielne poznanie gamemodu i jego możliwości. 

 

           Wszystkie komendy oraz ustawienia można poznać za pomocą dwóch podstawowych komend: '/pomoc' - dla zapoznania się z najważniejszymi funkcjami oraz '/cfg' - żeby zobaczyć wszystkie edytowalne części gamemoda. Domyślam się jednak, że po pobraniu plików, pierwszym co będziesz chciał zrobić to zobaczyć jak się na tym gra. Potrzebujesz do tego jeszcze co najmniej jednej osoby, która dołączy do przeciwnej drużyny. Kiedy już będziecie gotowi, wystarczy zalogować się na "RCON'a" i wpisać komendę "/sb [iD Bazy (np. 39) lub brak parametru (losowa baza)]" do wystartowania bazy, lub "/sa [analogiczne parametry jak przy 'sb']" dla wystartowania areny. Jeśli zdecydujecie się na bazę, po wyborze broni pierwszą zagadką dla atakującego będzie "jak mam dostać się do bazy skoro tu nie ma pojazdów?". Do spawnowania pojazdów służy komenda "/car [iD modelu, nazwa lub część nazwy pojazdu lub brak parametru]". Po wszystkim wystarczy jechać w kierunku ikony flagi na radarze i odbić bazę. W miarę gry polecam zapoznać się ze wszystkimi komendami gamemoda (cmd: /pomoc) oraz ustawieniami (/cfg). Ostatnią opcją, którą warto poznać na początku jest możliwość "Specowania" czyli obserwowania kolegów grających w rundzie. Jeśli na serwerze gra więcej osób i runda nie kończy się po Twojej śmierci, będziesz miał możliwość podglądania jak radzą sobie członkowie Twojej drużyny, za pomocą komendy "/spec". 

Na koniec prezentuję dwa screeny:

http://highskill.eu/downloads/MAD_1.png

http://highskill.eu/downloads/MAD_2.png

Download

MultiAD 2.0.4 (R-1) - Kompilacja 30 graczy

Uwagi końcowe

Wszystkie pliki z folderów w paczce należy wrzucić do odpowiadających im na serwerze. Gamemod używa pluginu "Sscanf", jednak jest to tak popularny plugin, że chyba nie muszę tłumaczyć jak go włączyć na serwerze. Oczywiście jego plik w wersji ".so" znajduje się w paczce. Ostatnią ważną uwagą jest to, że gamemod wymaga wersji serwera SA-MP 0.3z R-2 lub wyższej. Najnowszą wersję SA-MP'a oznaczoną symbolem "R-4" można pobrać z tej strony: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=531302

 

Info. dot autora i projektu
Wersja 2.0.2 prawdopodobnie nie jest ostatnią wersją gamemoda. Najnowsze wersje będą zawsze umieszczane na oficjalnym forum projektu, pod adresem www.HighSkill.eu. Można tam również zgłaszać wszelkie napotkane błędy oraz sugestie, do czego gorąco zachęcam. Autorem gamemoda jestem ja (Rafał (AxL) Żółtański) i jako taki zezwalam na dowolne z niego korzystanie z wyjątkiem nadużywania modułu HTTP. Nadużywanie tej funkcji może doprowadzić do zablokowania odbioru danych z serwera (oznacza to jedynie brak możliwości generowania wyników spotkań w postaci screenów, takich jak ten przedstawiony na początku). Jednak jestem pewny, że w trakcie normalnego korzystania z gamemoda nie zdarzy się taka sytuacja.  

Dziękuję :)

Edytowane przez AxL_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dość dobry gamemode szkoda tylko że samo AMX.

PS. Mapa ma jakiegoś AC? Anti aim, auto c-bug, etc?

Posiada moim zdaniem dobrego anty glitcha, w przyszlosci zostanie dodane AntyMacro, jednak nie posiada zadnego anty aima i w najblizszym czasie nie zostanie dodany, bo nie mam dostepu do drugiego komputera do testow. Oprocz tego nie mozna dawac sobie gotowki, chociaz szczerze mowiac nie pamietam czy to dodalem czy zapomnialem. Bede musial sprawdzic. W przyszlosci dodane zostanie sprawdzanie czy spawnowane pojazdy i posiadane bronie zostaly stworzone przez skrypt, czy w inny sposob. Jesli dobrze pamietam, istnieje tez blokada korzystania z JetPacka lub informowanie o tym fakcie wszystkich graczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMX zapewne dlatego, że używa tam własnego HTTP, a gdyby ktoś miał dostęp do "sposobu" tworzenia tych jakże pięknych tabelek to wtedy każdy mógłby zrobić sobie "sztucznie" własne wyniki - co w klanowych rozgrywkach nie było by fair. Zapewne jeszcze z własnych powodów nie wydaje .amx, ale moim zdaniem takie gamemode nie potrzebują otwartego kodu. Jeżeli ktoś gra klanowo, to po prostu odpala mapkę i gra ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMX zapewne dlatego, że używa tam własnego HTTP, a gdyby ktoś miał dostęp do "sposobu" tworzenia tych jakże pięknych tabelek to wtedy każdy mógłby zrobić sobie "sztucznie" własne wyniki - co w klanowych rozgrywkach nie było by fair.

Myślę że nie potrzebne informacje do tego 'http' można łatwo wyciągnąć z AMX

Specjalnie usunąłem część linku (może że też czegoś brakuje nie  analizowałem tego dokładnie)

[CUT].highskill.eu/[CUT]/[CUT].php?v=[CUT]&b=%s&p=%d&s=%d&l=%d&rl=%d&t1=%s:%d&t2=%s:%d&r=%s%d:%d,%d,%d,%d,%d,%d|&u=%s%s:%d,%d,%d,%d|

 

Myślę że powodem tego było to iż mało jest map tego typu - zwłaszcza polskich, a najlepsze mapy a/d (attdef, premium a/d) są własnie wydane w AMX. 

Edytowane przez mrdrifter.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety wyciągnięcie linku HTTP jest dość prostym zadaniem i nawet nie trzeba sprawdzać ".amx", bo Kalcor w jednej wersji zapomniał usunąć debuga z serwera ;x Dlatego też na samej stronie jest ograniczenie przyjmowania "zgłoszeń", a do opisu dodałem zdanie, że działanie polegające na fabrykowaniu zgłoszeń, może doprowadzić do blokady przyjmowania danych z serwera. 
W każdym razie ".pwn" nie udostępniam z kilku powodów. Głównym jest to, że spędziłem nad tym na prawdę sporo czasu i nie chciałbym, żeby po dniu czy dwóch ktoś edytował sobie textdrawy, zmienił kilka linijek kodu, przekierował HTTP na swój serwer i twierdził, że ta praca uprawnia go do zmiany autora. 
A co do Premium Air, to ono jest dostępne w ".pwn" z tym, że trzeba zapłacić chyba 100 zł. Nie pamiętam dokładnie, ale coś koło tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link wygasł. xD

Dałem nowy link w pierwszym poście i przy okazji zaktualizowałem wersję z 2.0.2 do 2.0.3. Oprócz tego "screeny na stronę" nie są już wspierane. Jest to najpewniej ostatnia wersja tego gamemoda z powodu malejącego zainteresowania trybem A/D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×