Skocz do zawartości
ByczekTV

Errory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie jestem zaawansowanym Pawnerem więc to do tych bardziej ogarniających ;)

Otóż chciałbym się nauczyć sporej ilości wiadomości w głowie na temat pawna.

Nie wiem również, jak rozpoznać Errory

 

Przykład:

NPP_EXEC: "Pawno"
NPP_SAVE: D:\Brajan\SA-MP\Autorka Notepad\gamemodes\PSRP.pwn
CD: D:\Brajan\SA-MP\Autorka Notepad\gamemodes
Current directory: D:\Brajan\SA-MP\Autorka Notepad\gamemodes
"C:\Program Files\pawno\pawncc.exe" "PSRP.pwn" -; -(
Process started >>>
PSRP.pwn(45) : warning 217: loose indentation
PSRP.pwn(52) : error 029: invalid expression, assumed zero
PSRP.pwn(52) : error 004: function "OnPlayerRequestSpawn" is not implemented
PSRP.pwn(57) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 52)
Pawn compiler 3.2.3664              Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase


3 Errors.
<<< Process finished. (Exit code 1)
================ READY ================

Chciałbym też wiedzieć np. jak naprawiać errory, jak je ogarniać itp. te errory co podałem wyżej to z mapy którą piszę, zacząłem i mam 57 linijek kodu pisanego od 0 i takie errory . nie wiem jak je naprawić. Jeśli ktoś z was mógłby mi napisać dokładnie o pawn, tzn. Jak naprawić różnego typu errory, jak z nich czytać(jak jest jakiś error to rozumieć w czym jest rzecz) itp .. Bardzo proszę o pomoc :( 

Pozdrawiam ;)

PS. Jestem nowy :P 

Mój skype: Obleniuszek

-----------------------------------

Post poraz kolejny gdyż tamten był w złym dziale i został przeniesiony do kosza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, kod zrodlowy zawsze umieszczaj w znacznikach

. Po drugie kazdy error jest inny, inaczej powinno sie go interpretowac. Co najwazniejsze, zawsze masz podana linijke w ktorej blad wystapil, aczkolwiek sa sytuacje kiedy error jest wywolany przez cos zupelnie innego jak np. brakujaca klamra, a kompilator wyswietla to jako blad w linijce w ktorej sie zattzymal. Tzn. Kiedy cos mu zaczelo sie nie zgadzac.
Edytowane przez Viral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiony kod:

#include <a_samp>
#include <kolory>
#include <dcmd>
#include <dini>

#define DIALOGLOGIN 1
#define DIALOGREGISTER 2

#define NAZWASERWERA "Polski Server Role-Play"

main() {}

public OnGameModeInit()
{
	print(" ");
	print("*********Serwer Role-Play by MrByczek**********");
	print(" ");
	return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
	return 1;
}

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
	SpawnPlayer(playerid);
	new string[500];
	new Gname[MAX_PLAYER_NAME];
	GetPlayerName(playerid, Gname, sizeof(Gname));
	format(string, sizeof(string), "/Gracze/%s.ini,Gname");
	if(dini_Exists(string))
	{
		format(string, sizeof(string), "[FFFFFF]Witaj[FF0000] %s[FFFFFF] na naszym serverze PSRP!\nTwoje konto zostało pomyślnie odnazlezione.\nWpisz swoje haslo aby sie zalogowac., Gname");
		ShowPlayerDialog(playerid, DIALOGLOGIN, DIALOG_STYLE_PASSWORD, NAZWASERWERA,string,"Loguj","Wyjdz");
	}
	else
	{
		ShowPlayerDialog(playerid, DIALOGREGISTER, DIALOG_STYLE_PASSWORD, "NAZWASERWERA",string,"Rejestruj","Wyjdz");
	}
	
	return 1;
}

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
	return 0;
} 

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
	return 0;
}

Ten warning: 

PSRP.pwn(45) : warning 217: loose indentation

spowodowany był złym ułożeniem kodu w linijkach 38-45. Polecam używać tabulatora zamiast x razy spacji.

 

Reszta błędów:

PSRP.pwn(52) : error 029: invalid expression, assumed zero
PSRP.pwn(52) : error 004: function "OnPlayerRequestSpawn" is not implemented
PSRP.pwn(57) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 52)

to wina tego, że nie dałeś klamry zamykającej public OnDialogResponse.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekspercie... jesteś tak zaawansowany, że muszę znowu do cb z tym przyjść ;/ ale cóż.. będziesz miał satysfakcję z tego, że pomagasz innym :D:P

ERRORY:

PSRP.pwn(56) : error 035: argument type mismatch (argument 2)
PSRP.pwn(77) : error 017: undefined symbol "inputtext"
PSRP.pwn(79) : error 029: invalid expression, assumed zero
PSRP.pwn(79) : error 017: undefined symbol "l"
Pawn compiler 3.2.3664              Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

KOD TERAŹNIEJSZY:

http://pastebin.com/3fcBikRz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiony kod: http://pastebin.com/Wzz8PGvb

 

----------

PSRP.pwn(56) : error 035: argument type mismatch (argument 2)

Jako drugi parametr podjesz zmienną inputtext, która jest tablicą (ciąg znaków praktycznie) a w deklaracji funkcji drugi argument jest liczbą (to z kolei jest kolejny błąd).

stock Register(playerid,haslo[])

W Twojej wersji brakowało "[]" co stwierdza, że wprowadzany parametr ma być tablicą.

 

 

-------------

PSRP.pwn(77) : error 017: undefined symbol "inputtext"

Zmienna zadeklarowana w funkcji nazywa sie "haslo", a nie "inputtext".

 

 

----------

PSRP.pwn(79) : error 029: invalid expression, assumed zero
PSRP.pwn(79) : error 017: undefined symbol "l"

W 79 linicje masz return 1l - literówka, zamiast "l" ma być średnik ";".

Edytowane przez Viral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×