Skocz do zawartości
Mati_(POL)

[ROZWIĄZANY]alpha sprite'a i inne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przybiegam jak dziecko z płaczem tutaj, bo brak mi powoli sił na odkrywanie a przez pewne problemy nie w sposób kontynuować pracy.

Od pewnego czasu zaczęły dziać się cuda. Może powiem o co cho, a absurd wyda się oczywisty.

Używając TD editora Zamarotha utworzyłem kiedyś sobie sprite o nazwie ld_spac:white i ustawiłem mu kolor textu (odpowiednik box color) 0x00000000, wyexportowałem sobie ten textdraw i utworzyłem nowy skrypt w którym na komendę tworzyłem go oraz pokazywałem sobie (PlayerTextDraw). Po użyciu komendy wyświetlił się czarny prostokąt. Skrócę opowieść i powiem tylko tyle, że po godzince przez przypadek odkryłem pewną zależność. Gdy załaduję skrypt i wejdę na server po czym utworzę TD to będzie lipka. Kiedy wejdę na server i już na nim załaduję skrypt (nieważne czy przez konsole czy w grze) to będzie przezroczysty. Pytanie.. Czy ktokolwiek spotkał się z takim czymś? Nie wiem co mam o tym myśleć, jak dla mnie to nie ma sensu. Tylko dodam, że tak zawsze jest, robiłem ponad 10 testów i zawsze jest tak samo, to nie przypadek. 

Ten problem miałem w sierpniu kiedy to przerzuciłem się na win 10, projekt porzuciłem przez takie nieprawidłowości. Wczoraj zauważyłem coś podobnego.

TD edytorem zrobiłem dwa testowe textdrawy. Pierwszy to zwykły TD, a drugi to właśnie ten sprite ld_spac:white. Ustawiłem jakiś kolor z alphą 0x22. Gały mi wyskoczyły gdy włączając zwykły box w tym pierwszym Sprite tracił alphę. Wyłączyłem box i wróciło do normy. Utworzyłem trzeci zwykły TD w którym włączyłem box i nic się nie stało, ten sprite był w porządku.

Myślę, że ss'y dadzą pewien obraz na sytuację:

Przed włączeniem boxa w pierwszym TD: przed

Po włączeniu boxa w pierwszym: po

Możliwe, że coś jest zwalone w TD editorze (szczerze wątpie), jak ktoś chciałby sprawdzić to używam tego: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=406833 opensrc, więc można spr.

Z takich "cudów" mam jeszcze jeden. Nie mogę już go powtórzyć w żaden sposób ale powiem o nim. Miałem sytuację gdzie tworzyłem PlayerObject, ten obiekt attach'owałem do pojazdu, a następnie attach'owalem kamerę gracza do tego obiektu. Pierwszy test był ok, miałem kamerę przymocowaną do auta, mogłem nią obracać, a obiekt do którego przymocowałem był niewidzialny, tzn. tak jakby go nie było (robione bez SpectateMode). Drugi test po restarcie servera to była porażka (kodu nawet nie tknąłem, nic nie kompilowałem na nowo!). Przymocowało mi kamerę, lecz widziałem obiekt do którego kamera była przymocowana (zasłaniał mi obraz), a ekran mi cholernie migał na biało (nie, to nie był LOADING screen). Po wyłączeniu tego badziestwa mogłem dalej grać - nie crashowało gry (po tym robiłem restarty gry i serwera - zawsze tak migało, poddałem się i poleciałem szukać odp. w necie). Wertowałem wiele tematów i tylko jeden jest bardzo podobny do mojego: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=347613 Z tym, że mu zcrashowało grę, a mi nie. Najlepsze jest to, że zrobiłem to co ten gość (zrestartowałem kompa) i magicznie pomogło! wow! Zdycham

pluginy, include - wszystko zgodne z wersją, cuda odprawiały się na win 10. Najbardziej zależy mi wyjaśnić sprawę z dziwnym zachowaniem alphy tego sprita, z normalnymi boxami takich cudów nie ma, server testowy na którym to się działo i dzieje nadal jest niemal czysty (spokojnie nie ma opcji, żeby coś się tam kiełbasiło z id i setało kolor - to nie możliwe). Jeśli ktoś mógłby sprawdzić, odwzorować to u siebie i powiedzieć czy mu też takie rzeczy się dzieją (chodzi o 1 problem, drugi to opcjonalnie - może ktoś wie dlaczego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×