Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,
tak się zastanawiam co z tym SAMP'em czy już ogłoszono koniec wsparcia przez Kalcora, patrzę i nadal nie ma żadnej informacji. :P Temat założyłem do dyskusji co dalej z SAMP'em, aby dowiedzieć się jaka jest opinia innych. Jak myślicie, SAMP ma jeszcze sens? Czy jest już tylko zabijaczem nudy dla weteranów. Zapraszam do dyskusji, oczywiście prosiłbym o dyskusję bez postów które nic nie wnoszą. :P

Pozdrawiam :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waszym zdaniem SAMP umiera, a ja odnoszę wrażenie, że wiele opinii takich na tym forum bierze się z tego, że w dziale "Rozwiązywanie Problemów" jest mniej postów niż kiedyś, bądź też z tego, że większość przebywających tu osób w SAMPa już nie gra.

SAMP Swoje lata ma, to ma też mniej graczy, ot, cała filozofia

 

edit

Swoją drogą, gadanie "SAMP umiera" to dobra wymówka dla właścicieli upadających serwerów

Edytowane przez ¥

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ¥ napisał:

Waszym zdaniem SAMP umiera, a ja odnoszę wrażenie, że wiele opinii takich na tym forum bierze się z tego, że w dziale "Rozwiązywanie Problemów" jest mniej postów niż kiedyś, bądź też z tego, że większość przebywających tu osób w SAMPa już nie gra.

SAMP Swoje lata ma, to ma też mniej graczy, ot, cała filozofia

 

edit

Swoją drogą, gadanie "SAMP umiera" to dobra wymówka dla właścicieli upadających serwerów

Jestem tego samego zdania co @¥ jakoś jest tyle serwerów co gra na nich jeszcze spora ilość graczy i nie wypisują że SAMP upada.

Najczęściej piszą tak ludzie którzy już skończyli z sampem lub ich serwer nie osiągną sukcesów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i nie upada, ale na pewno nie jest dobrze zarządzany (w sumie to nie był odkąd Kalcor postanowił zabawić się w dyktatora)

Od dłuższego już czasu lista internet pokazuje to samo co hosted - zgłaszane to bylo wiele razy na forum SAMPa a po dziś dzień nikt z "Teamu" sampa tego nie skomentował. Najprawdopodobniej jest to celowe działanie mające na celu przyciągnięcie zdesperowanych ludzi którzy wykupią hosted by być widocznym na liście, za czym idzie profit dla Kalcorzyny.

Gdy sam skomentowałem sprawę na forum sampa dostałem bana (oczywiście bez żadnego wpisanego powodu, po prostu ban) a posty zostały usunięte. Kalcorowi po prostu nie zależy już od dawna na sampie, zależy mu tylko na darmowych pieniądzach które z niego czerpie. Powiedzmy sobie szczerze, trzeba być głupim żeby zapłacić 80zl za widoczność na jakiejś bezużytecznej liście niczym nie różniącej się od listy internet, rozumiem gdyby to była mała opłata, ale 80zł nie zapłaciłbym nawet gdyby trzeba było wykupić konto do gry w SAMPa bo po prostu nie jest tyle wart. Aktualizacje nie wnoszące praktycznie nic ciekawego, za to wnoszące więcej bugów niż zmian w changelogu wytaczane są raz do roku co jest śmiechu warte, rozumiem że Kalcor swoje lata ma i życie prywatne, dzieci itd, ale gdyby chciał to nawet w czasie wolnym zrobiłby więcej za miesiąc niż za ten rok, tyle że jemu na tym nie zależy. Powinien wreszcie zrozumieć że już się do tego nie nadaje (o ile kiedykolwiek się nadawał) i dopuścić kogoś wreszcie do projektu kto tchnąłby w niego nowe życie, bo naprawdę jest wiele ludzi którym nadal zależy i próbują wycisnąć z sampa co się da nie mając żadnego dostępu do kodu.

Ja osobiście nie twierdzę by cokolwiek upadało, nadal dużo ludzi gra, dużo ludzi się udziela. Ja sam osobiście nie gram już od dawna, ewentualnie raz na jakiś czas wejdę na jakiś serwer gdy widzę jakieś znajome twarze ale zdarza się to sporadycznie, mimo to ciągle w ramach swojego hobby pracuję w wolnym czasie i chęciach nad gamemodem oraz pluginami do niego. Bo po prostu lubię, zacząłem grać w sampa lata temu i nigdy nie przestałem się nim interesować, takich ludzi jak ja podejrzewam że jest wielu, nie grają ale są aktywni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://i.imgur.com/xhUthYO.png Rosjanie raczej powiedzieć tego nie mogą :happy:

Ja o umieraniu sampa słyszałem już wtedy, jak wyszło gta iv (czyli dobrych kilka lat temu), aktualnie mamy gta v i nie powiedziałbym, że jakiekolwiek wersje gta mogą być powodem ewentualnego upadku sampa. Oczywiście, graczy jest znacznie mniej, niż kiedyś, ale nie można powiedzieć, że jest ich mało, lecz jeżeli ktoś chciałby jeszcze wystartować teraz z czymś nowym na tej platformie, to będzie miał po prostu bardzo ciężko, przede wszystkim dlatego, że twórcy sampa mało się nim interesują (w sumie ciekawe, czy kiedykolwiek interesowali się nim na prawdę poważnie), co też wpływa właśnie na frekwencję graczy i obecną sytuację.

Mój staż na sampie jest dość spory, bo mam z nim styczność od ponad 9 lat, a swój pierwszy serwer, którego strona do tej pory istnieje założyłem w 2008 roku, także mogę coś w tej kwestii powiedzieć i mimo tego, że aktualnie ten serwer już nie funkcjonuje, to nie powiedziałbym, że samp umiera, moim zdaniem został po prostu zaniedbany, tym bardziej gdy próbowałem reaktywować swój projekt w poprzednim roku w odświeżonym wydaniu, zainteresowanie było, owszem, ale tymczasowe, potem gracze najzwyczajniej się rozeszli, wtedy dało mi to trochę do myślenia i mimo tego, że mapa nie była nadzwyczaj innowacyjna, nie powiedziałbym, że to była jedyna i największa kwestia niepowodzenia, po prostu klimat jaki był kiedyś przeminął.

Ja co prawda dalej czasem sobie coś porobię, bo tak jak to powiedział .silent, lubię to i przez to ile przeżyłem na tym multiplayerze, jestem z nim dość mocno związany, tym bardziej, że jakiś czas temu narodził się w mojej głowie jeszcze jeden pomysł na ciekawy projekt, także w wolnych chwilach będę go sobie tworzyć i może za jakiś czas z nim uda mi się go jeszcze uruchomić, przede wszystkim by spotkać się z starymi, dobrymi mordami i przypomnieć sobie stare, dobre czasy :) ale wiadomo, to już nie będzie to samo, co kiedyś i bardziej zrobię to dla przyjemności, a nie z myślą o ponownym podbijaniu sceny na tym multiplayerze :D

Edytowane przez Tupac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Tupac napisał:

http://i.imgur.com/xhUthYO.png Rosjanie raczej powiedzieć tego nie mogą :happy:

Ja o umieraniu sampa słyszałem już wtedy, jak wyszło gta v (czyli dobrych kilka lat temu), aktualnie mamy gta iv i nie powiedziałbym, że jakiekolwiek wersje gta mogą być powodem ewentualnego upadku sampa. Oczywiście, graczy jest znacznie mniej, niż kiedyś, ale nie można powiedzieć, że jest ich mało, lecz jeżeli ktoś chciałby jeszcze wystartować teraz z czymś nowym na tej platformie, to będzie miał po prostu bardzo ciężko, przede wszystkim dlatego, że twórcy sampa mało się nim interesują (w sumie ciekawe, czy kiedykolwiek interesowali się nim na prawdę poważnie), co też wpływa właśnie na frekwencję graczy i obecną sytuację.

Mój staż na sampie jest dość spory, bo mam z nim styczność od ponad 9 lat, a swój pierwszy serwer, którego strona do tej pory istnieje założyłem w 2008 roku, także mogę coś w tej kwestii powiedzieć i mimo tego, że aktualnie ten serwer już nie funkcjonuje, to nie powiedziałbym, że samp umiera, moim zdaniem został po prostu zaniedbany, tym bardziej gdy próbowałem reaktywować swój projekt w poprzednim roku w odświeżonym wydaniu, zainteresowanie było, owszem, ale tymczasowe, potem gracze najzwyczajniej się rozeszli, wtedy dało mi to trochę do myślenia i mimo tego, że mapa nie była nadzwyczaj innowacyjna, nie powiedziałbym, że to była jedyna i największa kwestia niepowodzenia, po prostu klimat jaki był kiedyś przeminął.

Ja co prawda dalej czasem sobie coś porobię, bo tak jak to powiedział .silent, lubię to i przez to ile przeżyłem na tym multiplayerze, jestem z nim dość mocno związany, tym bardziej, że jakiś czas temu narodził się w mojej głowie jeszcze jeden pomysł na ciekawy projekt, także w wolnych chwilach będę go sobie tworzyć i może za jakiś czas z nim uda mi się go jeszcze uruchomić, przede wszystkim by spotkać się z starymi, dobrymi mordami i przypomnieć sobie stare, dobre czasy :) ale wiadomo, to już nie będzie to samo, co kiedyś i bardziej zrobię to dla przyjemności, a nie z myślą o ponownym podbijaniu sceny na tym multiplayerze :D

N

Serwer twój był jedną z kopii innego serwera lub na odwrót, więc dlatego upadł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O 19.01.2016o10:20, Kawot napisał:

N

Serwer twój był jedną z kopii innego serwera lub na odwrót, więc dlatego upadł.

Z jakiej choinki się urwałeś? Był kopią innego serwera, lub na odwrót? Skoro nie jesteś nawet pewien, to po co w ogóle to podważasz? Jeszcze w temacie dotyczącym czego innego.. Większej głupoty przez ostatnie 9 lat jakie mam styczność z sampem nie słyszałem. :laugh:

 

DOWN

Domenę .pl sam kupowałem, ale później zarejestrowałem .net, gdy .pl została mi skradziona przez jednego z byłych administratorów.

Edytowane przez Tupac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że to ty miałeś kopie, ale nie chciałem tak prosto z mostu:) Ty miałeś końcówkę .net, a prawdziwa wersja .pl

Pisze to tu, bo moge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem zdania, że ktoś ogarnięty powinien przejąć SA-MP. Kalcor już od jakiegoś czasu ma wywalone jaja i nawet nie poprawia bugów, a w 0.3.7 jest ich dosyć sporo (tutaj pojawia się pytanie: od czego i na co są beta-testerzy?). Do tego całego syfu dochodzi jeszcze afera z zakładkami (co jest pewnie celowe, aby zarobić $ na matołach, którzy będą kupować hosted, żeby tylko ich serwer był widoczny).

Całe 0.3.7 to jest jakaś porażka i żart, oprócz bugów i zbędnych obiektów nic nie zostało dodane, a przecież Kalcorek mógłby powycinać pewne rzeczy chociażby z pluginu YSF (ale po co).

Podsumowując: Jeżeli nic się nie zmieni, to ludzie przestaną grać, a skutkiem będzie upadek sampa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze w Kalcorze jest to że on nikogo się nie słucha, samp jest taki jak jemu się podoba i ma gdzieś wszystkich graczy dzięki którym ten projekt nadal się trzyma. On doda tylko to co mu się spodoba i co jemu się zachce, było tysiące próśb żeby dodał jakieś rzeczy ale wątpię żeby chociaż 5% z nich spełnił. Dobry był początek sampa, gdy była drużyna i nad kodem pracowało kilka osób, ale potem wszystko się posypało (wyciek kodu itd) i seria 0.3 już "zeszła na psy" gdzie aktualizacje były raz na ruski rok a wprowadzone zmiany nie były warte tego czasu. Wtedy Kalcor nawet udzielał się z ludźmi, potem stał się jakimś pustelnikiem żyjącym w jaskini któremu zależy bardziej na ukrywaniu swojej tożsamości niż na sampie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale też dochodzi inna mała przyczyna. Gracze SA-MP są dzieleni na kilka wersji SA-MP 0.3.7 / 0.3z / 0.3e / 0.3c / 0.3d itd.. a wiadomo, że wraz z kolejną wersją wszyscy nie przejdą na najnowszą. niektórzy pozostaną na starej. a co za tym idzie gracze są porozrzucani po kilku dobrych wersjach. Kiedyś było mniej wersji, więc większa gęstość graczy była na mniejszej ilości serwerów. A teraz jest na odwrót... (nawet na wersji 0.3c widziałem teraz polskie serwery.). Oczywiście wiadomo, że największą przyczyną jest Kalcor i cały ten zarząd, ale nie zapomnijmy też o postępie i dużej ilości nowych gier na rynku...

 

I według mnie SA-MP wcale nie upada. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy szczerzy, sa-mp może nie upada ale tytuł dopada problem - jest zbyt słabo rozwijany aby pokryć fakt, że GTA SA jest już KOMPLETNIE NUDNE. Ta gra ma 10 lat, nie zmienia się w niej grafika ani mechanika, jedynie samp próbuje dodać kilka obiektów co patch ale jest to żałosna ilość choinek na święta i nowych super przydatnych studnowych objektów. Nuda.

Dodatkowo ilość graczy na serwerach polskich (nie posiadam pełnej listy, szukałem najpopularniejszych z językiem polish/polski/pl).

Przytłaczające - średnio 56 osób i 104 graczy w godzinach wieczornych. Nic dodać nic ująć.

samp.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja podsumowując przeczytane posty dodam jeszcze kilka groszy od siebie.

To, co obecnie dzieje się z sceną sampa nie jest kwestią nowych gier, które wygryzają stare, dobre San Andreas, czy Kalcora, który aktualnie nic nie robi, dlaczego? Bo pierwsze, później popularne serwery powstawały z połową (jak nie mniejszą ilością) funkcjonalności obecnych standardów i możliwości multiplayera, tak nawet było z moim, gdzie mapa była tak uboga, że sam jestem teraz po tych wszystkich latach w szoku, że ludzie na niej zaczęli grać.. całość tworzyli gracze, społeczność i to właśnie w tej społeczności krył się cały sekret dobrych czasów sampa.

Moim zdaniem zmieniły się po prostu czasy, jak i ludzie, a w zasadzie bardziej ich podejście do pewnych spraw. W sumie zastanawiając się tak nad tym wydaje mi się, że jest jedna, bardzo ważna kwestia, która może być przyczyną tego typu sytuacji (nie tylko na sampie), mianowicie wydaje mi się, że kiedyś jak coś powstawało, to człowiek do tego się bardziej przywiązywał, niż teraz, dlatego, że aktualnie wraz z rozwojem internetu, rynku gier komputerowych jak i samych mediów społecznościowych przyjmujemy tak wiele informacji, że w zasadzie sprawdzimy jedno, a chwilę później sprawdzamy już coś innego, bo mamy po prostu w czym wybierać, jak coś się nam nie spodoba, nawet najmniejsza rzecz, to idziemy gdzie indziej, bo kto nam zabroni, w końcu mamy w czym wybierać - to jest właśnie skutek braku przywiązywania się do czegokolwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem oprócz braku wsparcia ze strony Kalcora, największym problemem jest fakt, że stare dobre GTA San Andreas jest coraz to bardziej zapominane. Nasze pokolenie można powiedzieć, że wychowało się na GTA SA, my się tą grą fascynowaliśmy, nie mieliśmy na tyle dobrych komputerów, żeby w tamtych czasach odpaliła nam nie wiadomo jak zajebista gra(przynajmniej ja tak miałem, na moim pierwszym kompie miałem procek AMD 1,7Ghz i 512Mb RAM, a karte bodajże GeForce 5200). Jeszcze pamiętam GTA SA na kilku płytach CD, tą ciekawość, gdy przechodziło się grę, zaangażowanie podczas rozgrywki. Obecnie 13-15 latkowie mają w większości komputery pozwalające odpalić GTA V, Wiedźmina 3 czy jakąś inną popularną obecnie grę. Kto z 13-15 latków zagra w GTA SA, jak może w CS:GO, GTA V, Fallouta itd.? Po prostu ta gra jest już jak Gothic, grają w nią w większości jej fani i ludzie, którzy tą grę miło wspominają, bo grali w nią x lat temu. Pomijając to wszystko co już napisałem, zastanówmy się co zrobiono, żeby w ogóle zareklamować tą grę? Na PolishRPG trafiłem, ponieważ polecił mi ten serwer kolega, spodobał mi się i na nim grałem, tak jak Tupac pisał, grywalność zależała od społeczności, na PRPG była świetna, nie raz brzuch mnie bolał od śmiechu. W życiu nie widziałem reklamy SA-MP-a, a podejrzewam, że większość ludzi odkryła ten wynalazek, dzięki koledze, lub po prostu interesowała się na tyle GTA SA, że sama sobie znalazła multiplayera. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O 20.01.2016o21:11, The_Crew napisał:

Ale też dochodzi inna mała przyczyna. Gracze SA-MP są dzieleni na kilka wersji SA-MP 0.3.7 / 0.3z / 0.3e / 0.3c / 0.3d itd.. a wiadomo, że wraz z kolejną wersją wszyscy nie przejdą na najnowszą. niektórzy pozostaną na starej. a co za tym idzie gracze są porozrzucani po kilku dobrych wersjach. Kiedyś było mniej wersji, więc większa gęstość graczy była na mniejszej ilości serwerów. A teraz jest na odwrót... (nawet na wersji 0.3c widziałem teraz polskie serwery.). Oczywiście wiadomo, że największą przyczyną jest Kalcor i cały ten zarząd, ale nie zapomnijmy też o postępie i dużej ilości nowych gier na rynku...

 

I według mnie SA-MP wcale nie upada. :)

Toteż tak gdzieś w lipcu 2015 roku wyszła wersja SA-MP 0.3.7, potem poprawka R2-1 i jak do tej pory nie zostało nic więcej wydane.

O 19.01.2016o22:45, Pevenaider. napisał:

Podsumowując: Jeżeli nic się nie zmieni, to ludzie przestaną grać, a skutkiem będzie upadek sampa.

To chyba właściciele serwerów powinni zacząć się przejmować żeby coś się zadziało, bo w samym GTA SA już nie ma co dodawać oprócz głupawych choinek i innych bibelotów. A co do bugów, no cóż... to nie jest profesjonalne środowisko programistyczne, a i tak dobrze się trzyma. Zresztą ich zespół ma (lub miał) za zadanie zorganizować środowisko, a co ktoś z nim zrobi i czy to będzie grywalne to już jest problem samych właścicieli serwerów. Jak im zależy to niech wymyślą ciekawą rozgrywkę czy fabułę zamiast zasypywać graczy tymi tutorialami, samouczkami, mnóstwem dialogów i tekstów, których i tak nikt nie czyta, wypasionymi forami serwerów i głupawymi atrakcjami zarówno na nich jak i na samych serwerach.

O 20.01.2016o17:26, .silent napisał:

Najgorsze w Kalcorze jest to że on nikogo się nie słucha, samp jest taki jak jemu się podoba i ma gdzieś wszystkich graczy dzięki którym ten projekt nadal się trzyma. On doda tylko to co mu się spodoba i co jemu się zachce, było tysiące próśb żeby dodał jakieś rzeczy ale wątpię żeby chociaż 5% z nich spełnił. Dobry był początek sampa, gdy była drużyna i nad kodem pracowało kilka osób, ale potem wszystko się posypało (wyciek kodu itd) i seria 0.3 już "zeszła na psy" gdzie aktualizacje były raz na ruski rok a wprowadzone zmiany nie były warte tego czasu. Wtedy Kalcor nawet udzielał się z ludźmi, potem stał się jakimś pustelnikiem żyjącym w jaskini któremu zależy bardziej na ukrywaniu swojej tożsamości niż na sampie.

Trudno żeby on pisał za kogoś gamemod, bo ktoś bardzo chce mieć serwer, ale nie za bardzo ma na niego pomysł lub jest on nietrafny albo tendencyjny (nie wnosi nic nowego w stosunku do innych serwerów). W samym GTA SA na prawdę już nie ma czego dodawać tak samo jak w samym SA-MP, ale można wymyślić coś nowego na tym, co już się ma do dyspozycji, może jakąś luźną ciekawą fabułę rozgrywki, nieprzypominającą gry w trybie single-player. A o serwerach z gamemod-em z internetów to nawet szkoda gadać :)

Ciekawe ilu graczy odeszło od SA-MP'a przez znudzenie niewydarzonymi serwerami, bo po prostu nie mieli gdzie grać :)

Edytowane przez PrzMas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, PrzMas napisał:

Ciekawe ilu graczy odeszło od SA-MP'a przez znudzenie niewydarzonymi serwerami, bo po prostu nie mieli gdzie grać :)

 

Obecnie nie gram tylko dlatego, że nie mam gdzie. Przez większość mojej "kariery" grałem na PolishRPG, teraz serwer nie jest odpalony, więc i ja nie gram :) Z ciekawości niekiedy wbijam na serwery, ale w DM wnerwiają mnie ciągle te same gamemode i ten chaos.., a obecnie na serwerach RP czuję się tak jakbym miał kij w dupie :) 

Edytowane przez Thorus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, PrzMas napisał:

To chyba właściciele serwerów powinni zacząć się przejmować żeby coś się zadziało, bo w samym GTA SA już nie ma co dodawać oprócz głupawych choinek i innych bibelotów.

Trudno żeby on pisał za kogoś gamemod, bo ktoś bardzo chce mieć serwer, ale nie za bardzo ma na niego pomysł lub jest on nietrafny albo tendencyjny (nie wnosi nic nowego w stosunku do innych serwerów). W samym GTA SA na prawdę już nie ma czego dodawać tak samo jak w samym SA-MP, ale można wymyślić coś nowego na tym, co już się ma do dyspozycji, może jakąś luźną ciekawą fabułę rozgrywki, nieprzypominającą gry w trybie single-player. A o serwerach z gamemod-em z internetów to nawet szkoda gadać :)

 

1. Właściciele polskich serwerów*

2. Prawda jest taka, że gdyby Malcor chciał to by zrobił z SAMPa drugie MTA. Albo chociaż skopiowował kilka naprawde ciekawych funkcji - no ale po co. Hajsik z hosted(internet) się zgadza więc jaja wywalone.

P.S. Oczywiście nie wychwalam MTA. Spójrzcie sami na możliwości obu MP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi wcale o dodawanie jakiś wymarzonych nowych rzeczy do GTA, lecz o naprawienie starych bugów które zgłaszane były już lata temu a istnieją po dziś dzień. Dużo rzeczy nie jest też "synchronizowane" czy jakby to nazwać z serwerem, przykładowo tzw. "projectiles" czyli informacje o płonących/wybuchających obiektach itd. o ile dobrze pamiętam jeszcze do niedawna właściciel serwera nie miał praktycznie żadnych informacji o pociskach, teraz niby coś jest ale według mnie o wiele za późno i nie jest to nadal idealne. Swego czasu zacząłem pisać gamemod zombie, chciałem tam dać możliwość strzelania z bazooki czy z hydry do zombie, ale serwer niestety nie ma o tym zielonego pojęcia. Wybuchy itd. są tak naprawdę "widzimisię" gry po stronie gracza która sama je tworzy tam gdzie chce, dlatego np. często my widzimy ogień a ktoś w nim stoi i nie ubywa mu hp bo u niego ogień wybuchł w inny sposób. Jednak jakieś tam informacje dotyczące pozycji wybuchu itd są przesyłane, lecz z poziomu pawn nie mamy o tym żadnego pojęcia. Nie jest to pewnie najłatwiejsza rzecz do dodania z racji na to jak działa GTA, ale na pewno możliwa. Jest to tylko przykład, brakuje wielu pożytecznych funkcjonalności które usprawniłyby np. wyścigi autami itd. ostatnimi czasy pisałem system prywatnych pojazdów w którym ręcznie naprawiłem niedociągnięcia sampa związane z modami, np. to że niektóre mody (np. bullbary i bumpery) zapisywane są na tych samych slotach, co między innymi skutkuje tym, że przy synchronizacji pojazdu który miał dodane modyfikacje (AddVehicleComponent) przed zsynchronizowaniem, gracz nie będzie widział modu który był dodany pierwszy (bo miejsce w slocie zajął bullbar, a wcześniej dodany był też bumper).

Również to że niektóre rzeczy się np. nie synchronizują za pierwszym razem (sideskirty i coś tam chyba jeszcze). Naprawiłem to wszystko przez rozpoznawanie dodawanych modyfikacji (OnVehicleMod) i stworzenie dodatkowych slotów, oraz aplikowanie poszczególnych modyfikacji ponownie w OnVehicleStreamIn by gracz widział wszystkie. Przy okazji natknąłem się na to, że gdy pojazd jest bez kierowcy nie da się mu zmienić kąta Z, w ogóle w sampie ubogo z rotacjami pojazdów itd. Brakuje wielu fundamentalnych funkcji i uproszczeń, przez co by zrobić wiele rzeczy należy kombinować jak koń pod górę i pisać samemu to co powinno być już dawno w sampie i byłoby rozwiązane lepiej i tak jak to ma być. Ale kalcor jak i cała leniwa dupo liżąca drużyna SAMP uważa że jeśli coś można rozwiązać w pawn to po co to dodawać, ale jakoś wcześniej byli na tyle głupi by dodawać prywatne wiadomości po stronie sampa choć przecież można było to zrobić w pawn. SAMP jest źle napisany, źle wykorzystuje wiele funkcji GTA lub w ogóle ich nie wykorzystuje. Gdyby inicjatywę przejął ktoś kto ma chęci i zdolności, tak jak ludzie typu kurta którzy tworzą pluginy bardziej zaawansowane niż Kalcor pewnie kiedykolwiek byłby w stanie napisać, samp zyskałby nowe życie.

Edytowane przez .silent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, .silent napisał:

Nie chodzi mi wcale o dodawanie jakiś wymarzonych nowych rzeczy do GTA, lecz o naprawienie starych bugów które zgłaszane były już lata temu a istnieją po dziś dzień. (...) Gdyby inicjatywę przejął ktoś kto ma chęci i zdolności, tak jak ludzie typu kurta którzy tworzą pluginy bardziej zaawansowane niż Kalcor pewnie kiedykolwiek byłby w stanie napisać, samp zyskałby nowe życie.

Na tej płaszczyźnie przełomu już nie będzie - just deal with it :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówicie o tym by Kalcor dodał kogoś do tematu, tylko nie balibyście się na jego miejscu w razie gdyby dana osoba coś "odjebała" stracić w przeliczeniu na polskie okolo 20 tysięcy zł (miesięcznie!!) z MP w którym sie nic nie robi? 

Edytowane przez Beata_Szydlo_2015

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast płakać nad rozlanym mlekiem ruszcie się do roboty. Starzy gracze wracają razem z ich starymi miejscami do grania. Trzeba ich tylko powiadomić, a nowych graczy w SA:MP nie braknie, gdy będzie z kim grać. Kokosów jak 100+ graczy nie będzie, ale na 50+ nadal warto liczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanie i wybaczcie jeżeli jest już zawarta odpowiedź, ale nie bardzo mi się chce czytać tego wszystkiego i może ktoś miły mi odpowiedź - czy trwają prace nad nową aktualizacją SA-MP, Kalcor coś wspominał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×