Skocz do zawartości
BaLL

Ochrona przed włamem, atakami

Rekomendowane odpowiedzi

Jak można chronić VPS'a przed różnego typu atakami, włamaniami? Ostatnio wykupiłem dla testów VPS'a w OVH, gdzie ponoć są dobre zabezpieczenia. Minął mniej więcej tydzień czasu od użytkowania i VPS został zablokowany. Dostałem wiadomość zatytułowaną 'anti-hack' dotyczącą jakiegoś nieprawidłowego działania, załączyli logi jakiegoś ataku i wypowiedzieli umowę. Poczytałem trochę o tym w internecie, ale i tak nie bardzo potrafię to zrozumieć. Niby miałem jakieś oprogramowanie z dziurami, a miałem tylko serwer SA:MP i forum (MyBB). OVH solidna firma a prostych ataków nie potrafi odeprzeć czy może to mój błąd, że nie miałem żadnych zabezpieczeń? Nawet nie wiem o jakich zabezpieczeniach mowa, gdyż nie znam się na tych firewall'ach, ustawianiu iptables czy co tam jeszcze jest, także ponawiam pierwsze pytanie - jak można się chronić? Jakieś przykładowe komendy mile widziane, wskazówki co instalować czego nie instalować.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Może brak zabezpieczeń i ruscy z twojej maszyny wysyłali spam? Raz tak miałem w MintsHost. (2 lata temu) Jeszcze się na tym nie znałem. Ale jak sprawdziłem logi to dziesiątki tysięcy maili zostało wysłanych na polskie i zagraniczne domeny.

Wstaw SS tego powodu i logów.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Szanowni Państwo,

Wykryliśmy nieprawidłowe działanie na Państwa serwerze vps256721.ovh.net.

W związku z wypowiedzeniem umowy serwer vps256721.ovh.net
został zawieszony.

Poniżej znajdują się logi z naszego systemu.

- POCZĄTEK LOGÓW -

Attack detail : 105Kpps/23Mbps
dateTime                   srcIp:srcPort           dstIp:dstPort           protocol flags       bytes reason
2016.03.22 20:31:09 CET    51.254.35.12:57669      145.236.46.194:15210    UDP      ---            29 ATTACK:UDP
[...]
2016.03.22 20:31:09 CET    51.254.35.12:57669      145.236.46.194:12856    UDP      ---            29 ATTACK:UDP