Skocz do zawartości
KrzysieK_

Pojazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ponownie mam kilka pytań, tym razem w większości dotyczą one pojazdów.

1. Czy da się w SA:MPie zrobić limiter prędkości? Np. ustawiamy komendą 50km/h i auto nie pojedzie więcej niż ustawiliśmy,

2. Czy da się w optymalny sposób zrobić blokadę przesuwania pojazdu? Mam na myśli, że gracz nie może przesunąć pojazdu z rozbiegu. 

3. Jak można przyczepić jeden pojazd do drugiego? Np. Manane na DFT-30 ("laweta"), albo jeden pojazd na tył drugiego (coś jak lina holownicza).

4. Da się jakoś zrobić, aby po najechaniu celownikiem pistoletu (np. glocka) na pojazd pokazywały się o nim informacje? Obojętnie jakie, chodzi tylko o to, jak to zrobić.

5. I tak z innej beczki. Czy istnieje jakaś funkcja na odczytanie obiektu, na który gracz się aktualnie patrzy? Np. jeśli gracz patrzy się na przystanek i kliknie LALT to otwiera mu się GUI autobusowe.

Z góry dzięki za pomoc. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, PrzMas napisał:

Trailer to jest przyczepa, a on chce przyczepić pojazd od pojazdu.

Tą funkcją można przyczepić pojazd do pojazdu. Można zrobić nawet kulig z 10 pojazdów, a nawet i więcej, ale przy skręcie przy tak dużej ilości wylecą w powietrze.

Edytowane przez NikeKST

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, NikeKST napisał:

Tą funkcją można przyczepić pojazd do pojazdu. Można zrobić nawet kulig z 10 pojazdów, a nawet i więcej, ale przy skręcie przy tak dużej ilości wylecą w powietrze.

Oto mi chodziło, możliwe, że po prostu źle wytłumaczyłem. A co do 4 i 5, mógłbyś napisać coś więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, KrzysieK_ napisał:

Oto mi chodziło, możliwe, że po prostu źle wytłumaczyłem. A co do 4 i 5, mógłbyś napisać coś więcej?

Co do 4.

stock IsPlayerFacingVehicle(playerid, vehicleid)
{
    new Float:zX, Float:zY, Float:zZ, Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:ang;

    if(!IsPlayerConnected(playerid)) return 0;

    GetVehiclePos(vehicleid, X, Y, Z);
    GetPlayerPos(playerid, zX, zY, zZ);

    if( Y > zY ) ang = (-acos((X - zX) / floatsqroot((X - zX)*(X - zX) + (Y - zY)*(Y - zY))) - 90.0);
    else if( Y < zY && X < zX ) ang = (acos((X - zX) / floatsqroot((X - zX)*(X - zX) + (Y - zY)*(Y - zY))) - 450.0);
    else if( Y < zY ) ang = (acos((X - zX) / floatsqroot((X - zX)*(X - zX) + (Y - zY)*(Y - zY))) - 90.0);

    if(X > zX) ang = (floatabs(floatabs(ang) + 180.0));
    else ang = (floatabs(ang) - 180.0);
    new Float:russia;
    GetPlayerFacingAngle(playerid, russia);
    if(ang-russia<-130 || ang-russia>130) return 0;
    else return 1;
}

Możesz odrazu to przerobić żeby była sama funkcja IsPlayerFacingVehicle(playerid) a w tym pętla returnująca id pojazdu, albo tego stocka w pętle włożyć i sprawdzać, jak patrzy to wtedy pokazujesz informacje jak chcesz, GUI, TextDraw

 

Co do 5. Da się to zrobić podobnie jak z pojazdami, jak to pisałem to nie doczytałem do końca Twojego (z tym glockiem mi się zmieszało), bo jest funkcja, która po strzeleniu w obiekt zwraca jego id i wtedy można robić wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×