Skocz do zawartości
frogman

Captiva Roleplay

Rekomendowane odpowiedzi

logo.png

 
Captiva to dopiero powstający serwer na platformie San Andreas Multiplayer, założony przez dwójkę ludzi i wspólnie tworzony przez ekipę dwunastu osób. Mamy jeden wspólny cel - powrócić do korzeni roleplayu, do tego co było dobre. Serwer jest prężnie rozwijany od dwóch miesięcy, zaledwie dwa tygodnie temu zostało otwarte forum, a tydzień temu zostały przeprowadzone Beta Testy skryptu gry.
 
O dziwo, testy przebiegły sprawnie, a wszystkie znalezione błędy zostały już prawie naprawione. Serwer znajduje się aktualnie w fazie zbierania graczy i liderów frakcji, tudzież organizacji przestępczych jak i publicznych - tylko tego brakuje do startu.

 

Aktualny stan prac możecie sprawdzić na forum serwera lub fanpage'u.

 

image.png

 
Wiele serwerów sprowadziło tą funkcję do zwyczajnego administratora, do pilnowania porządku czy nadzorowania jakiejś części serwera - tak być nie powinno. Ta funkcja po raz pierwszy pojawiła się w planszowych grach fabularnych (jak choćby Dungeons & Dragons). Mistrz Gry przede wszystkim odpowiada za grę fabularną, współtworzy on z graczami tło fabularne San Andreas, a także wychodzi z inicjatywami dla organizacji. Może on wpływać na postacie gracza negatywnie lub pozytywnie, tworząc przeróżne dodatkowe wątki. Jest narratorem i scenarzystą całej rozgrywki. Dokładnie to samo wykonują Gamemasterzy na naszym serwerze. Na serwerze funkcjonuje projekt postaci epizodycznych. Jest on skierowany dla graczy, którzy mają zamiar kreować rozgrywkę dla innych, z odpowiednią motywacją - dostaną do tego potrzebne instrumenty. Zapoznajcie się z ogłoszeniami Gamemasterów - tutaj.
 
 

Tuning_i_bro_palna.png

 
Nie lubimy ograniczać swobody graczy setkami zasad w regulaminie i koniecznością pisania Ticketów z prośbami o różne rzeczy. Na serwerze każdy będzie mógł zamontować w swoim pojeździe tuning wizualny, bez konieczności pisania wniosków, forumkracji w ogóle prawie nie uznaczycie. Rzecz jasna, tuning będzie przywilejem głównie samochodów sportowych i lowriderów - nie ujrzycie na ulicach podrasowanych karawan i samochodów rodzinnych
 
Podobnie sprawa ma się z bronią palną. Odwzorujemy realia panujące w Stanach Zjednoczonych. Każdy obywatel w San Andreas, po przejściu odpowiedniego procesu, będzie mógł zakupić broń palną. Jedynym warunkiem będzie czysta kartoteka postaci. Taki zabieg otwiera przed graczem multum możliwości - wypady na polowania z kumplami, strzelnicę. Aby chodzić z taką bronią po mieście Los Santos - będzie wymagane już zezwolenie, o które łatwo nie będzie.
 
Większość dotychczasowych projektów wprowadzała na to zupełne niepotrzebne ograniczenia.
 
 

Organizacje_publiczne.png

 
Miasto Los Santos podlega pod jursydykcję Los Santos County Sheriff’s Department. Dlatego nie ujrzycie na ulicy policji, Biuro Szeryfa to jedyna frakcja porządkowa. Na serwerze będzie również działał rząd i sąd. Kary w Kodeksie Karnym są skonstruowane tak, by gracz miał możliwość szybkiego powrotu do gry. Istnieje możliwość wyjścia z aresztu za kaucją, a jedną z dostępnych kar w kodeksie jest nadzór - czyli podejrzany unika pobytu w więzieniu, wzamian za regularne kontrole i wizyty funkcjonariusza z Biura Szeryfa. Jest to z pewnością lepsze rozwiązanie, niż afczenie w więzieniu. Służby porządkowe mają rozbudowany skrypt:

  • na serwerze działa system car signów - czyli 3d textów z identyfikatorami jednostek,
  • funkcjonariusze mają do dyspozycji mobilne centrum danych - /mdc. Mogą sprawdzić czy dana osoba nie jest poszukiwana, wyszukać właściciela samochodu po numerach rejestracyjnych, albo nadać list gończy,
  • mogą wyważać dowolne drzwi i otwierać bramy w interiorach, przeszukiwać pojazdy i schowki bez pomocy administratora,
  • strażacy mają do dyspozycji system losowych pożarów.

Warto wspomnieć, że cały czas trwa nabór na liderów takich frakcji jak Los Santos News czy Emergency Responce Unit. Czemu by nie spróbować własnych sił?
 

CUSTOMIMG.png

 
Do gry na serwerze będzie wymagany nasz autorski CUSTOM.IMG. Doda on wiele nowych obiektów do gry: biżuterie, akcesoria przyczepialne, kamizelki dla służb porządkowych, a także nowe pojazdy i budynki na vw 0. Podmieni on również standardowe skiny w grze, zazwyczaj nieużywane przez nikogo i również doda do gry nowe animacje!
 
Postacie mające spory wpływ na Los Santos - jak politycy, czy znani celebryci z branży rozrywkowej będą mogli dodać swojego personala do customa, będzie to ich unikalny skin, dostępny tylko dla nich.
 
 

BRANZA.png

 
Branża rozrywkowa to świetne miejsce do gry, to tutaj możesz oderwać się od serwerowej szarej rzeczywistości i rutyny. Masz dość powielania schematów? Jesteś przeciwnikiem ciągłej monotonii? Dobrze trafiłeś. To właśnie tutaj możesz stworzyć wyjątkową postać i gołym okiem wyróżniać się w tłumie. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od Twojej kreatywności. Pamiętaj, że dobry plan na swoją rozgrywkę to klucz do sukcesu. Zero ograniczeń, to tutaj możesz wszystko, a co najlepsze – to właśnie od Ciebie zależy jak wykorzystasz te przywileje. Zostań prawdziwym celebrytą, jeśli chodzi o ten aspekt – też nie mamy tutaj żadnych zakazów, bo możesz wcielić się w rolę gwiazdy obojętnie której sfery. CEO wytwórni, znany biznesmen, menadżer, artysta, modelka, reżyser, sportowiec, pisarz – zostań kimkolwiek chcesz! Zarabiaj potężne sumy, bierz udział w galach rozdania nagród, zdobywaj wyróżnienia, stwórz prawdziwą elitę składającą się z samych znanych person! Ludzie będą gotów zrobić wszystko, by obracać się w waszym towarzystwie, fani znajdą was wszędzie, by dostać upragniony autograf.
 
Opiekunem branży rozrywkowej jest Zibi, zobaczcie jego pomysły i plan.
 

GAMEMODE.png

 
Nie można zapomnieć o skrypcie gry, z jakim zetkniecie się na serwerze. Skrypt jest rozwijany od ponad roku, przez ostatnie dwa miesiące został znacząco zoptymalizowany i wiele systemów zostało przepisanych na nowo. W jednej z pierwszych zostanie dodany skrypt golfa i pokera, obydwa są już grywalne, ale wymagają drobnych poprawek. Wymienimy poniżej parę nowinek według nas:

  • została dodana komenda /ame, która wyświetla się nad postacią i służy do przekazywania ‘akcji’ na odległość. Zastępuje u nas ona także systemowe /me (o wyciąganiu przedmiotów, podnoszeniu),
  • funkcjonują komendy takie jak /dk, /ddo - umożliwiające krzyczeć do środka interioru lub używać narracji trzecioosobowej,
  • można ustawiać dowolnie godzinie w interiorze lub wyczyścić cały interior z obiektów za pomocą paru kliknięć,
  • każdy może dowolnie ustawić broń na skinie, jak zwykły obiekt przyczepialny - usunęliśmy to ograniczenie i dajemy graczom swobodę,
  • tablice rejestracyjne są w stylu takim, jak w Kalifornii, każdy pojazd po zakupie automatycznie jest rejestrowany,
  • na serwerze ujrzycie strefy z flagami - każda organizacja będzie mogła zbudować nowe obiekty na swojej dzielnicy bez potrzeby proszenia administracji o wstawienie obiektów,

Z całością możecie zapoznać się w tym ogłoszeniu.
 
 

biznesy.png

 
Założenie własnego przedsiębiorstwa na serwerze będzie łatwe. Wymagamy na forum krótkiego tematu z założeniami biznesu, z których gracz będzie rozliczany podczas gry. Chcemy uniknąć grindowania gotówki na /duty, biznes powinien nakręcać grę, a nie jak dotychczas być miejscem do nabijania duty i afczenia. 
 
Ceny pojazdów będą niskie, każdy będzie mógł taki zakupić, nawet po starcie serwera.
Aktualnie, by dostać wypłatę z biznesu, gracz musi spędzić na /duty 10 minut za każdą grupę (1 grupa = 10 minut, 3 grupy = 30 minut). Nie musi przechodzić z biznesu do biznesu, wystarczy, że odbędzie służbę tylko w jednym, a dostanie wypłatę ze wszystkich. Administracja będzie dbała, by postacie były prowadzone z głową i nie nabijały gotówki. Po wypłatę będzie trzeba się udać do banku.
 
Za każdą godzinę spędzoną na serwerze - gracz będzie otrzymywał gotówkę ($50-$100).
 
 

ORGANIZACJE_PRZEST_PCZE.png

 
Podobnie jak z biznesami, organizacje przestępcze nie będą trudne do założenia. Każdy, kto posiada chociaż minimalną wiedzę - otrzyma okres próbny, który może trwać dwa dni, tydzień, albo dwa tygodnie - wszystko zależy od tego, jak gra dana organizacja. Okres próbny to głównie czas na kreowanie tła fabularnego postaci w organizacji, zdobywania kontaktów.
 
Po okresie próbnym, organizacja zostaje zaakceptowana (lub nie) i zostaje nieoficjalną z normalnymi uprawnieniami. Organizacja oficjalna to zaś organizacja, która na serwerze gra już spory okres czasu - może się liczyć z takimi przywilejami jak dział i grupa na forum, czy unikalne skiny do CUSTOM.img.
 
Organizacje zetkną się także z unikalnym systemem zamawiania. Gracz będzie musiał wykonać telefon do NPC i umówić się z nim gdzieś w Los Santos. Po uzgodnieniu miejsca spotkania, gracz ma 15 minut na dojazd. Na miejscu będzie na nas czekał dostawca obok swojego wozu, teraz wystarczy tylko dobić targu.
 
 

CORNERY.png

 
Na serwerze spotkacie także system cornerów, który umożliwi każdemu zbyt narkotyków. Każda organizacja będzie miało prawo do jednego cornera na ‘swojej dzielnicy’, na który będzie nałożony limit dwóch handlujących osób jednocześnie. Jednocześnie na South Central będą istniały cornery globalne. Gracz będzie musiał zadbać o odpowiednią siatkę dilerów i odpowiednie wpływy na South Central, pewnie nieraz używając siły.

Edytowane przez frogman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×