Skocz do zawartości
Pamdex

[0.3d/e/x] Dodawanie własnych textur pod TextDraw'y

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przedstawię tutaj jak w prosty sposób dodać nowe textury pod TextDrawy... Metoda została wymyślona przeze mnie zaraz po tym jak się dowiedziałem o nowej wersji 0.3d RC 6 :P (Banalne ale skuteczne). Została sprawdzona: Odtworzyłem pokaz slajdów z 38 klatkami!

Potrzebne będą:

- Plik textury w formacie .bmp lub .png

- Edytor plików .txd - TXD Workshop lub G-TXD

- Chwilka czasu

Dokładny opis jest pod TXD Workshop! W przypadku G-TXD lub innych edytorów wystarczy wykonywać czynności w trochę inny sposób!

Krok 1:

Otwieramy Edytor i Klikamy CTRL + N.

Wybieramy ilość bitów, które są w naszej texturze. Zazwyczaj 32 BPP.

Zaznaczamy pierwszą automatycznie utworzoną texturę i klikamy Import.

Szukamy i dodajemy naszą texturę.

Klikamy mając zaznaczaną texturę CTRL+P i zmieniamy nazwę na taką jaką będziemy używali w PAWN. Przykład: logo

W tym samym oknie zaznaczamy compressed.

Automatycznie ustawi się nam DXT 1.

//------------------------------------------------ALPHA------------------------------------------------

Jeżeli textura zawiera kanał alpha to zaznaczamy alpha is used... i powinno nam się zmienić rodzaj kompresji na DXT 3. Jeżeli się nie zmieniło to kliknij 2 razy w opcje compressed.

//--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naciskamy OK i możemy zapisać nasz plik textur z nazwą taką jaką będziemy potem używali podczas tworzenia TD! Przykład: logoservera

Jeżeli chcemy dodać kolejne textury to klikamy Insert na klawiaturze i postępujemy tak jak wcześniej!

Krok 2:

Jest to bardzo prosty krok. Kopiujemy nasz plik textur do:

.../GTA San Andreas/models/txd/

Krok 3 - Używanie naszej textury w kodzie:

    new Text:txtSprite1;
    txtSprite1 = TextDrawCreate(200.0, 220.0, "logoservera:logo"); 
    TextDrawFont(txtSprite1, 4);
    TextDrawColor(txtSprite1,0xFFFFFFFF);
    TextDrawTextSize(txtSprite1,200.0,200.0); 
    TextDrawShowForPlayer(playerid,txtSprite1);
Krok 4 - Udostępnienie pliku textur innym... Tak samo jak w wypadku obiektów, każdy aby widział nowe textury musi pobrać nasz plik textur... Przykładowe textury(SS):
http://img838.imageshack.us/img838/3342/samp060xd.png
http://img832.imageshack.us/img832/8634/samp061s.png
http://img442.imageshack.us/img442/3084/samp062og.png
http://img690.imageshack.us/img690/5307/samp063jl.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny poradnik, szczególnie dla początkujących jak i dla tych średniaków. ;)

W ogóle byłem na tym pokazie slajdów, świetna rzecz i czasami bardzo przydatna.

Zapewne pomoże on, wielu użytkownikom tego forum.

Poradnik 10/10.

Pozdrawiam, AxV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poradnik dobry, tylko mam problem. O co chodzi z tym:

Mam taki kod:

bombka = TextDrawCreate(200.0, 220.0, "bombka");
TextDrawFont(bombka, 4);
TextDrawColor(bombka, 0xFFFFFFFF);
TextDrawTextSize(bombka, 200.0, 200.0);
TextDrawShowForPlayer(playerid, bombka);

To dałem w OnPlayerConnect(jak zwykle)

I mam taki obrazek w txd:

62970838259966438706.png

Moęe mi ktoś powiedzieć czemu nie textdraw nie pojawia mi się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już ci mówię dlaczego :P.

bombka = TextDrawCreate(200.0, 220.0, "nazwaplikutxd:nazwatextury");

Nie wiem jak nazwałeś plik z texturami i jak sama textura się nazwa :P. Jeśli podasz nazwę to ci dam już gotowy kod albo zrób tak jak u góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce dodać bombkę w png bez tła, żeby była okrągła bombka i zawsze dodaje mi białe tło. Jak temu zaradzić? Obrazki wyświetlane tym sposbem moga być tylko kwadratowe czy jak?

Musisz dobrze zrobić kanał alpha w pliku .txd gdyż często nie wystarczy dodać obrazek .png by miał przezroczystość, zrób sobie najpierw 2 obrazki takie same w .bmp, drugi obrazek przerabiasz na czarno biały, biały to miejsce gdzie ma być obrazek, czarny to przezroczystość, dodając pierwszy obrazek wybierasz potem w opcjach że używa kanału alpha i kompresji, na koniec na dole zmieniasz na Alpha/mask i klikasz znowu import czarno białego obrazka (przykład dla programu TXD Workshop)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Terminator3,sprawdziłem twoją metodę i działa... Najlepiej jak mówisz 2 obrazki. Podczas wklejania ja robię tak najpierw normalną teksturę, potem klikam alpha map i wtedy daję plik z alpha i potem wracam znów do zakładki z teksturą i teksturę i już mam gotowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tą texture przerobić na kod pwn ?  :-[ :-[ Nie wiem o co chodzi .

To nie ma nic wspólnego z .pwn, przyjrzyj się krokowi trzeciemu, na tekst w TextDrawCreate, to są nazwy stworzonej tekstury

cała zabawa działa na takiej zasadzie że każdy gracz który to chce mieć musi tą teksturę wgrać u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już sobie z tym nie dajesz rady to potrzebujesz przerobiony lub nowy edytor textdrawów (nie wiem czy wydał nowy, ja mam przerobiony).

Tutaj info do tych wszystkich edytorów TD:

W tekście TD wpisujesz: nazwaplikuztexturą:textura

Czyli np. z mojego servera: pmps:korona

Ustawiasz czcionkę nr. 4 (właśnie trzeba mieć przerobione lub nowe)

Rozmiar TD ustawiasz wymiarem box'a.

I zapisujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to sie wam wyda głupie ale jak udostępnic ten obiekt/texdraw

Jak zrozumiałem chcesz aby inni gracze widzieli twoje dzieło (nowe texturki)?

Niestety muszą oni wgrać pliczek .txd do odpowiedniego folderu:

.../GTA San Andreas/models/txd/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry poradnik ale skoro każdy to musi u siebie wgrać na kompa to jakim cudem na niektórych serwerach przy pasku z statusem gracza jest mały bałwan. Czy to jest oryginalnie w sampie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×